สมัครสมาชิกวันนี้

  • Silver
  • สมาชิกระดับ Silver
  • ฟรี
  • สามารถเข้าถึงข้อมูลข่าวสารขั้นพื้นฐานได้
  • ข้อมูลผู้ประกอบการต่างประเทศ
  • ข้อมูลสถิติในประเทศและต่างประเทศ
  • มาตรการทางการค้าระหว่างประเทศ
  • กฎ ระเบียบ นโยบายในประเทศ
  • เทคโนโลยี และงานวิจัย
  • สมัครสมาชิก
ข่าวสารยานยนต์
อ่านข่าวสารล่าสุด

ค้นหาข้อมูล

ความเคลื่อนไหวในอุตสาหกรรม

Six automakers and supplier ZF TRW face a federal lawsuit seeking class-action certification over defective airbag control units.The complaint, filed Monday in U.S. District Court for the Central District of California, claims the automakers and U.S. supplier TRW, acquired by Germany's ZF Friedrichshafen in 2015, concealed airbag defects from consumers.The automaker defendants in the suit include Kia Motors America, Hyundai Motor America, Fiat Chrysler Automobiles, Mitsubishi Motors America, American Honda Motor and Toyota Motor U.S.A.The most recent lawsuit claims the airbag control unit can "seize-up" during an accident, causing airbags to fail to deploy and a seat belt lock failure.MLG, a California law firm, and Kaplan Fox and Kilsheimer, of New York, filed the suit on behalf of six plaintiffs who say they would not have bought their vehicles or paid less for them if they had known about the airbag control unit defect.The lawsuit lists more than 50 models from Acura, Honda, Dodge, Jeep, Ram, Hyundai, Kia, Mitsubishi and Toyota as containing the defective unit. In April, NHTSA expanded the investigation related to ZF TRW airbag control units to include 12.3 million vehicles by the same manufacturers named in the lawsuit.

6 ผู้ผลิตยานยนต์และ ZF TRW ผู้ผลิตเทคโนโลยีระบบขับเคลื่อน ผู้ผลิตเทคโนโลยีระบบขับเคลื่อนอัตโนมัติเผชิญกับกฎหมายเกี่ยวกับระบบถุงลมนิรภัย

6 ผู้ผลิตยานยนต์และผู้ผลิตเทคโนโลยีระบบขับเคลื่อนอย่าง ZF TRW กำลังเผชิญกับข้อกฎหมายของรัฐที่ออกมาเพื่อรับรองเกี่ยวกับข้อผิดพลาดในระบบควบคุมถุงลมนิรภัยในรถยนต์ หลังจากมีการฟ้องร้องจากลูกค้าในเรื่องข้อผิดพลาดของถุงลมนิรภัยซึ่งเกิดจากบริษัท ZF Friedrichshafen เมื่อปี 2015 จำเลยซึ่งเป็นผู้ผลิตรถยนต์ในครั้งนี้รวมไปถึง Kia Motors America, Hyundai Motor America, Fiat Chrysler Automobile, Mitsubishi Motors America, American Honda Motor, และ Toyota Motor U.S.A. ในขณะที่ Kia, Hyundai, และ ZF TRW กำลังเผชิญหน้ากับอีกคดีในลักษณะที่คล้ายกัน โดยคดีความส่วนมากมักเป็นข้อเรียกร้องเกี่ยวกับการควบคุมถุงลมนิรภัยซึ่งสามารถขยายขนาดได้ขณะเกิดอุบัติเหตุ เป็นเหตุให้การปรับใช้ถุงลมเกิดข้อผิดพลาด และตัวล็อคเข็มขัดนิรภัยขัดข้อง MGL หนึ่งในบริษัทกฎหมายในแคลิฟอร์เนียกล่าวว่า จากการยื่นคดีในนามของ6โจทก์ พวกเขากล่าวว่าจะไม่มีทางจ่ายเงินเพื่อซื้อรถยนต์ดังกล่าว ถึงแม้จะได้ในราคาที่ถูกลง แต่ก็ไม่คุ้มกับข้อผิดพลาดที่เกิดขึ้น ซึ่งทางบริษัทกฎหมายได้รายการรุ่นรถยนต์ไว้กว่า 50 รุ่น ที่เกิดข้อผิดพลาดดังกล่าวขึ้น เช่น Acura, Honda, Dodge, Jeep, Ram, Hyundai, Kia, Mitsubishi, และ Toyota โดยในเดือนเมษายนที่ผ่านมา NHTSA ได้ขยายการสอบสวนที่เกี่ยวข้องกับระบบควบคุมถุงลมนิรภัยของ ZF TRW ซึ่งมีรถยนต์กว่า 12.3 ล้านคันที่มาจากผู้ผลิตเดียวกัน

ที่มา: Automotive News Europe ประจำวันที่ 19 กรกฎาคม 2562

BMW and Chinese online gaming giant Tencent Holdings are teaming up to launch a computing center in China that will help develop self-driving cars in the world's biggest auto market, the companies said on Friday.The computing center, which will start operations by the end of the year, will provide cars with data-crunching capabilities to help them drive semi-autonomously and, eventually, autonomously.The two companies did not disclose the investment in the center. Sources familiar with the deal said the center will be built in the eastern city of Tianjin.The establishment of the center "will support BMW's autonomous driving development and innovation in China," Jochen Goller, head of BMW's China operations, said. "BMW can, therefore, develop autonomous driving solutions that fit better with the specific driving conditions in China," he said.BMW said the new computing center will leverage Tencent's cloud computing and big data, and provide the automaker with infrastructure needed to develop the autonomous cars.The automaker says it will likely introduce semi-autonomous, or level 3 classification, cars in China in 2021 which would need massive computing power to analyze real-time flow of digital information on road and traffic conditions.Driverless cars need sophisticated data-crunching capabilities as they rely on so-called artificial-intelligence, or neuro-network technology, to help them "learn" from experience and could eventually drive themselves without human intervention.BMW's planned Chinese computing center follows the opening earlier this year of a similar computing center in Munich.

BMW และ Tencent จะเปิดศูนย์คอมพิวเตอร์ในจีนเพื่อการพัฒนายานยนต์ไร้คนขับ

BMW และ Tencent (บริษัทเกมส์ออนไลน์ยักใหญ่ของจีน) ได้ร่วมกันตั้งศูนย์คอมพิวเตอร์เพื่อพัฒนายานยนต์ไร้คนขับ ซึ่งจะมีการเริ่มเปิดดำเนินการในปลายปีนี้ โดยจะตั้งขึ้นที่เมืองเทียนจิน ประเทศจีน โดย BMW มีความต้องการเพื่อศึกษาวิธีการขับอัตโนมัติที่เป็นเฉพาะของประเทศจีน ซึ่งจะมีการใช้คราวน์และการจัดการข้อมูลขนาดใหญ่โดย Tencent และการลงทุนสิ่งอำนวยความสะดวกโดย BMW มีการคาดการณ์ว่าจะมีการใช้รถยนต์อัตโนมัติระดับที่ 3 ในปี 2021 ดังนั้นจึงต้องมีการจัดทำระบบที่สามารถวิเคราะห์ข้อมูลการจราจรได้อย่างทันที

ที่มา : https://europe.autonews.com/automakers/bmw-tencent-will-open-computing-center-china-self-driving-cars

Toyota Motor said Friday it has agreed to develop electric vehicles with BYD, the Chinese leader in that field, aiming to roll out electric sedans and SUVs under the Toyota brand in China during the first half of the 2020s.The tie-up, which includes development of batteries for electrified vehicles, may also lead to joint production as China loosens restrictions on local manufacturing of environmentally friendly autos by foreign companies. For now, the electric vehicles likely will be manufactured at Chinese plants that Toyota already operates with two local partners.Japan's biggest automaker has been forming partnerships to make up for its slow entry into electric vehicles, as Volkswagen and other foreign rivals increasingly focus on EVs.BYD, which started as a battery manufacturer, sold roughly 250,000 electrified autos in 2018. In addition to batteries, the automaker develops motors in-house. It hopes to combine those strengths with Toyota's vehicle design expertise and production technologies.Toyota's partnership with BYD was prompted by China's move to strengthen environmental regulations in the world's largest auto market. Though hybrids may receive more favorable treatment than initially planned under the newest rules, automakers still will be required to manufacture a certain number of electrics.By bolstering its EV business, Toyota also hopes to make strides in the Chinese market, where its presence is weak compared with American and European rivals.Toyota plans to bring a mass-produced electric vehicle to market in 2020, expanding the lineup to 10 or more models in the first half of the 2020s.The automaker's other partnerships in this field include establishing a business in 2017 to develop technologies with companies such as Mazda Motor and components maker Denso. Toyota also intends to develop platforms with Subaru and release models under both of their brands in the first half of the 2020s.Toyota and Suzuki Motor have an EV partnership in India. And Toyota has joined forces with China's CATL as well as compatriots Toshiba and GS Yuasa in automotive batteries.Toyota said last month that it aims to boost sales of electrified vehicles to 5.5 million units in 2025, moving up the target date by five years.

Toyota กับ BYD ร่วมกัน พัฒนายานยนต์ไฟฟ้า

เมื่อวันศุกร์ที่ผ่านมา Toyota ประกาศจับมือกับผู้ผลิตยานยนต์ไฟฟ้า BYD ในประเทศจีน โดยเป้าหมายหลักคือพัฒนารถ Electric sedans และ รถ SUVs ภายใต้แบรนด์โตโยต้า โดยทั้งสองรุ่นเริ่มต้นการผลิตที่โรงงานในจีนเป็นหลัก BYD เริ่มต้นจากการที่พวกเขาเป็นบริษัทผลิตแบตเตอรี่ การร่วมมือกับ โตโยต้าที่เป็นบริษัทชั้นนำในการผลิตยานยนต์ การร่วมมือกันในครั้งนี้น่าจะเป็นการดึงจุดเด่นของทั้งสองบริษัทมาใช้ร่วมกันอย่างมีประสิทธิภาพ โตโยต้าหวังว่าการเข้ามาลงทุนในจีนครั้งนี้จะเกิดความก้าวหน้าในตลาดได้ง่ายกว่าการที่ต้องไปต่อสู้ในตลาดอเมริกาหรือยุโรป จากนโยบายของรัฐบาลจีนในเรื่องการผลักดันเทคโนโลยีสิ่งแวดล้อม โดยโตโยต้าวางแผนว่าภายในปี 2020 พวกเขาจะสามารถผลิตรถยนต์พลังไฟฟ้าได้เพิ่มมากขึ้นอีก 10 รุ่น และมีเป้าหมายที่จะทำยอดขายให้มากถึง 5.5 ล้านคัน ภายในปี 2025

ที่มา : https://asia.nikkei.com/Spotlight/Electric-cars-in-China/Toyota-teams-with-BYD-on-electric-cars-for-China

เป็นเวลากว่า2ปีที่รัฐบาลได้จัดตั้งกองทุนสำหรับการผลิตยานยนต์ขับเคลื่อนไฟฟ้าภายในประเทศ โดยโครงการดังกล่าวได้สร้างกว่า 20-30 แอพพลิเคชั่นการลงทุน ซึ่งครอบคลุมไปถึงการประกอบรถยนต์, การผลิตชิ้นส่วนสำคัญ, และ สถานีชาร์จรถยนต์ไฟฟ้า คณะกรรมการส่งเสริมการลงทุน (Board of Investment : BOI) ได้ขยายแรงจูงใจในการลงทุนสำหรับผู้ร่วมลงทุน โดยจะพิจารณาเป็นพิเศษสำหรับการลงทุนในรถยนต์ Plug-in hybrid EV, รถยนต์แบตเตอรี่ EV, รถบัสไฟฟ้า, และชิ้นส่วนของยานยนต์ไฟฟ้าซึ่งมีมูลค่ากว่า 1.4 พันล้านบาท รวมถึงโครงการสถานีชาร์จไฟสำหรับรถยนต์ไฟฟ้า โดยเลขาธิการ BOI กล่าวว่า ทางสมาคมได้อนุมัติ9โครงการที่เกี่ยวกับรถยนต์ไฟฟ้า ซึ่งมีมูลค่ากว่า 5,100ล้านบาทสำหรับการประกอบรถยนต์ ประกอบด้วย โครงการเกี่ยวกับรถยนต์ hybrid EV 4 โครงการ เกี่ยวกับรถยนต์ Plug-in hybrid EV 4 โครงการ และโครงการแบตเตอรี่ EV 1 โครงการ Toyota และ Honda ได้ทำการเริ่มผลิตไปแล้วในไทย สำหรับโครงการ hybrid EV ในขณะที่ Mercedes Benz และ BMW ยังคงมีความสนใจกับ plug-in hybrid EV แบตเตอรี่ FOMM พร้อมสำหรับจำหน่ายในเชิงพาณิชย์ แต่ยอดขายยังไม่เป็นที่น่าพอใจเนื่องจากความแตกต่างกันของรุ่นแบตเตอรี่ในแต่ละรุ่นของรถยนต์โดยผู้ลงทุนจะต้องส่งหลักฐานการสมัครเข้าร่วมโครงการสำหรับรถยนต์ hybrid ในปี 2019 ในขณะที่การประกอบแบตเตอรี่สำหรับEV ยังคงต้องการเวลาภายในสามปี โดย BOI ต้องการให้ผู้ลงทุนสามารถผลิตชิ้นส่วนรถยนต์ EV อย่างน้อย 1ชิ้นในปีแรก และเพิ่มขึ้นเป็น 4ชิ้น ในเวลา 3ปี โดยชิ้นส่วนที่จำเป็นได้แก่ แบตเตอรี่, มอเตอร์ลากจูง, หน่วยควบคุมการขับขี่, และ ระบบควบคุมแบตเตอรี่

ที่มา : หนังสือพิมพ์ Bangkok Post ฉบับวันที่ 22 กรกฎาคม 2562

Subaru ranked highest among mass-market brands -- and overall -- in loyalty, while Lexus topped luxury brands in the first J.D. Power U.S. Automotive Brand Loyalty Study released Tuesday.Owners of foreign-brand vehicles were more likely than owners of domestic marques to buy or lease a vehicle of the same brand as they traded in, the study found.Subaru retained 61.5 percent of its owners, followed by Toyota at 59.5 percent and Honda at 57.7 percent. Rounding out the top five mass-market brands were Ram at 56.2 percent and Ford at 54 percent."Subaru meets its owners where they are and provides reliable and affordable transportation," said Tyson Jominy, vice president of data and analytics at J.D. Power. "In many ways, Subaru transcends economics. Celebrities, academics,outdoorsy types, your cousin back East all drive Subaru. But in reality only one Subaru model even starts above $30,000 MSRP -- the recently launched Ascent. The rest are all $27,000 or below."Aside from Ram, Ford and No. 7 Chevrolet, several domestic mass-market brands were toward the middle or bottom of the loyalty rankings, including Buick at 28.3 percent, Dodge at 16.8 percent and Chrysler at 14.4 percent.The study measures whether an owner bought or leased a new vehicle of the same brand as the customer's trade-in. Loyalty is based on the percentage of owners who choose the same brand. The study's calculations are based on transactions from June 2018 through May 2019 and include all model years traded in.

ซูบารุและเลกซัสได้ถูกจัดไว้ในอันดับต้นๆของแบรนด์ที่นิยมในตลาดจากการศึกษาของ J.D.

ซูบารุได้รับการยกระดับให้เป็นแบรนด์ที่นิยมในตลาดและภาพรวม ในขณะที่เลกซัสกลายเป็นรถยนต์แบรนด์หรูระดับต้นๆที่ได้รับการประกาศจัดลำดับเมื่อวันอังคารที่ผ่านมาโดย J.D. Power U.S. Automotive Brand Loyalty Study โดยเจ้าของแบรนด์รถยนต์ต่างชาติจะมีหน้าที่คล้ายกับเจ้าของแบรนด์ในประเทศ ในการขายหรือปล่อยรถยนต์รุ่นใหม่ในแบรนด์เดียวกันที่ขายอยู่โดยซูบารุทำยอดขายได้มากกว่า 61.5เปอร์เซ็นต์ ตามมาด้วยโตโยต้าที่ 59.5เปอร์เซ็นต์ และ ฮอนด้า 57.7เปอร์เซ็นต์ ในขณะที่อีก 2 ใน 5 แบรนด์ที่ได้รับการจัดอันดับได้แก่ แรม (Ram) มียอดขายอยู่ที่ 56.2เปอร์เซ็นต์ และ ฟอร์ด 54เปอร์เซ็นต์ “ซุบารุถือได้ว่าเป็นแบรนด์ที่ตอบโจทย์ในด้านความไว้วางใจและเป็นระบบขนส่งที่ราคาไม่แพง” ไทสัน โจมินี่ (Tyson Jominy) รองประธานฝ่ายข้อมูลและวิเคราะห์ของ J.D. Power กล่าวว่า “ซูบารุทำได้ดีกว่าในทุกๆทาง เช่น ในแง่ของความได้เปรียบทางเศรษฐศาสตร์, ความโด่งดัง, การศึกษาค้นคว้า, ประเภทภายนอก, ลูกหลานของเราในฝั่งตะวันออกส่วนมากขับขี่รถยนต์ซูบารุ แต่ในความเป็นจริงรถยนต์ซูบารุหนึ่งคันมีราคาเริ่มต้นอยู่ที่ 30,000ดอลล่าร์สหรัฐ ในขณะที่แบรนด์อื่นเริ่มต้นที่ 27,000ดอลลาร์สหรัฐแต่ต่ำกว่านั้น”นอกจากแรม และ ฟอร์ดแล้ว เชฟโรเลตรุ่น No.7 ก็เป็นหนึ่งในแบรนด์ภายในประเทศที่มียอดขายอยู่ในระดับกลางๆของการจัดอันดับ รวมไปถึง บูอิค (Buick), ดอดจ์ (Dodge), และคริสเลอร์ (Crysler) จากการศึกษาพบว่าเจ้าของแบรนด์ส่วนมากมักจะซื้อหรือปล่อยรถยนต์รุ่นใหม่ๆในแบรนด์เดียวกันเพื่อเป็นการจูงใจลูกค้า ความเชื่อมั่นในแบรนด์ขึ้นอยู่กับเปอร์เซ็นต์ของเจ้าของที่เลือกแบรนด์เดียวกัน การคำนวณของแบรนด์มีพื้นฐานจากการทำธุรกรรมที่เกิดขึ้นจากเดือนมิถุนายน 2018 ถึงเดือนพฤษภาคม 2019 รวมถึงรถรุ่นต่างๆที่ขายในปีนั้นด้วย

ที่มา: Automotive News Europe ประจำวันที่ 17 กรกฎาคม 2562

The South African unit of Ford Motor Co. said Wednesday it would hire an additional 1,200 workers at one of its assembly plants, an increase of more than 25 percent, to add an extra shift and boost production.The additional shift, which will increase output to 720 vehicles per day, is the result of a 3 billion rand ($215 million) investment in South Africa that was announced in 2017, aimed at increasing annual production to 168,000 units. Ford currently employs around 4,300 in South Africa at the plant in the Silverton suburb of Pretoria, which will add the extra shift, and at another site in the coastal city of Port Elizabeth. "The third shift will allow us to ramp up our production from the current 506 vehicles assembled per day to a peak of 720 units to satisfy the strong demand from customers in South Africa, as well as for our crucial exports to 148 markets around the world," Ockert Berry, vice president of operations for Ford Middle East and Africa said in a statement. Ford joins a number of other global automakers in ramping up production on the continent, where growth is expected while trade tensions threaten manufacturing operations elsewhere.The South African arm Nissan Motor Co. also announced a similarly sized investment this year, increasing output at its local plant by 30,000 units, while BMW  production chief Oliver Zipse said earlier this month that it had moved some production from the U.K. as a result of Brexit, and that British plants no longer built South African components.Around a third of Ford's locally produced vehicles are sold in South Africa and other sub-Saharan African countries, with the rest exported.The additional shift will start in August and will be focused on the new Ranger, Ranger Raptor and Everest models. The locally-built Ranger is ranked as the top-selling pickup in Europe and leads light commercial vehicle exports.

Ford ขยายกิจการสู่ แอฟริกาใต้เพิ่มจำนวนพนักงานอีก 1200 ชีวิต

เมื่อวันพุทธที่ผ่านมา ฐานการผลิตรถยนต์ในแอฟริกาใต้ของบริษัทผลิตยานยนต์ฟอร์ด ได้ประกาศว่าจะรับพนักงานเพิ่มขึ้นถึง 1200 คนเพื่อรองรับความต้องการซื้อของผู้บริโภคที่เพิ่มขึ้น โดยพวกเขาคาดการ์ณว่าการเข้ามาของพนักงานใหม่นี้สามารถเพิ่มกำลังผลิตจาก 506 คันต่อวันเพิ่มขึ้นถึง 720 คันต่อวัน เพื่อรองรับฐานลูกค้าในแอฟริกาใต้ รวมถึงเพื่อส่งออกยังประเทศข้างเคียง การเริ่มต้มรับสมัครพนักงานภายในเดือน สิงหาคม 2562 โดยจะมุ่งเน้นไปที่ การพัฒนารถยนต์รุ่น Ford ranger และ Ford Everest เป็นหลัก

ที่มา: https://www.autonews.com/automakers-suppliers/ford-add-1200-jobs-shift-south-africa

How can Toyota make the world's bestselling green car, the Prius, even greener? Cover the top with solar panels and run it on sun power.That's the goal of a trial Toyota Motor Corp. is starting this month in Japan. The system generates enough juice to drive the Prius PHV for about 35 miles.Japan's biggest automaker is running the trial on public roads through February in conjunction with solar cell maker Sharp Corp. under a Japanese government-backed initiative called the New Energy and Industrial Technology Development Organization.Toyota already has a Prius with solar panels. But the technology is offered as a Japan-only option on the Prius PHV, the plug-in variant sold in the U.S. as the Prius Prime.The new demo car dramatically boosts performance.Unlike the current system, which charges only while the car is parked, the new version also charges while being driven.The existing Prius PHV system generates about 180 watts of electricity while the vehicle is parked, enough to power less than 4 miles of battery-only driving. The new system delivers 860 watts, or nearly five times the energy — enough for about 28 miles if the car is charged while parked, or 35 miles if charged while driving.Some of the gains come through more efficient solar cells. But the new technology also uses many more panels.The hood, roof and rear window are layered with black solar cells just 0.03 mm thick. Because they are so thin, they can be form-fitted to the Prius' body curves and rear hatch.A Toyota spokesman said rear visibility isn't a problem because the driver can use the side mirrors while driving and the rear-vision video camera when parking or backing up.Toyota said its test will help it determine how much solar energy will boost the cruising range and fuel efficiency of electrified vehicles.

โตโยต้านำระบบพลังงานแสงอาทิตย์มาพัฒนา Toyota Prius

Toyota ผู้ผลิตรถยนต์อันดับหนึ่งของญี่ปุ่นได้ทดลองนำรถยนต์ที่เป็นมิตรต่อสิ่งแวดล้อมที่ขายดีเป็นอันดับหนึ่ง Toyota Prius มาต่อยอดโดยทดลองนำแผงโซล่าร์เซลหรือแผงพลังงานแสงอาทิตย์มาเป็นตัวให้พลังงานแก่รถยนต์ ไม่เหมือนระบบปฏิบัติการของรถรุ่นก่อนที่จะทำการชาร์จไฟรถต้องจอดอยู่กับที่ แต่ระบบใหม่ที่สามารถชาร์จพลังงานได้แม้ในขณะที่ขับขี่อยู่ ในระบบเก่าจะชาร์จไฟได้แค่เพียง 180 วัตต์แต่ Solar cell สามารถชารจ์ได้ถึง 860 วัตต์ หากแต่โฆษกของโตโยต้ากล่าวว่า ระบบใหม่นี้ยังไม่สามารถผลิตออกมาใหม่ได้เนื่องด้วยข้อปัยหาและชิ้นส่วนที่ไม่พียงพอ  

ที่มา: https://www.autonews.com/design/toyota-tries-sun-power-boost-prius

Renault has established a joint venture with state-owned Chinese automaker Jiangling Motors Group by agreeing to acquire a 50 percent stake in Jiangling Motors' electric vehicle subsidiary for 1 billion yuan ($145 million)."Through this joint venture, Groupe Renault will be able to expand its influence in China's electric vehicle market," the French automaker said Wednesday. Jingling Motors Group set up its EV subsidiary, Jiangling Motors Electric Vehicle Co., in the east China city of Nanchang in 2015. It sold 38,000 full-electric vehicles in 2017, ranking fifth among domestic EV makers, JMEV said on its website, without disclosing its 2018 sales. JMEV has become Renault's third vehicle production joint venture in China. Renault runs a car partnership with Dongfeng Motor Group in the central China city of Wuhan and a light commercial vehicle joint venture with Brilliance Jinbei Automobile Co. in the northeast China city of Shenyang. Jiangling Motors Group has a truck joint venture with Ford Motor Co. in Nanchang. 

Renault กับ Jiangling Motors ร่วมมือกันพัฒนารถ EV

Renault ได้ก่อตั้งการร่วมมือกันพัฒนารพยนต์พลังงานไฟฟ้าร่วมกับ Jiangling Motors ผู้ผลิตยานยนต์ภายใต้คำสั่งรัฐบาลจีน โดย Renault จะได้ส่วนแบ่งเป็น หุ้น 50% หรือแปลงเป็นเงินได้ประมาณ 145 ล้านเหรียญสหรัฐ โดยการร่วมมือกันครั้งนี้ส่งผลให้ Renault สามารถเปิดตลาดรถยนต์ไฟฟ้าได้ที่จีน Jiangling Motors สร้างโรงงานสำหรับผลิตรถยนต์ไฟฟ้าตั้งแต่ปี 2015 และในปี 2017 Jiangling มียอดขายภายในประเทศสูงถึง อันดับที่ห้าของยอดขายรวมในประเทศ นอกจากที่ Renault จะร่วมมือกับ Jiangling แล้ว พวกเขายังร่วมมือกับ Dongfeng Motors ในการผลิต รถยนต์น้ำหนักเบาอีกด้วย

 

ที่มา: https://www.autonews.com/china/renault-forms-ev-joint-venture-jiangling-motors

Toyota Motor Corp. agreed to buy batteries from Contemporary Amperex Technology Co. as part of a broader partnership, the latest in a slew of tie-ups being forged as global automakers race to secure stable supplies for electric vehicles.The two companies are also discussing various topics ranging from the development of new technology to recycling, Toyota said in a statement Wednesday. The agreement, flagged last month, is a boon for China’s CATL, which competes with Toyota’s partner Panasonic Corp. for the industry lead. Terms of the accord weren’t disclosed.Global automakers are vying for access to vast amounts of batteries to power a growing number of electric vehicles amid capacity constraints and limited access to raw materials. For example, Volkswagen Group has been taking steps to secure enough batteries amid concerns it may not get what it needs from South Korea’s Samsung SDI Co. Daimler AG is betting that half of its global sales will be electric by 2030.“It is critical that Toyota partners with CATL in order to secure supplies of high quality, durable batteries,” said Tatsuo Yoshida, an analyst at Sawakami Asset Management. “The partnership is a natural move in the electrification of cars.”Toyota and Germany’s Volkswagen, the world’s two largest automakers, are seeking to leapfrog Tesla Inc. and Nissan Motor Co., maker of the best-selling Leaf electric vehicle. Volkswagen and Daimler have announced tens of billions of dollars in battery investments.But more work is needed. “CATL and Toyota agree that a stable supply of batteries is critical and that battery technology must be further developed and advanced,” Toyota said in the statement.After years of focusing on hybrid and fuel-cell technology, Toyota is embracing all-electric cars. The maker of the Prius is forecasting annual sales of 5.5 million EVs globally in 2025, after moving up its prior target by five years.The CATL deal will help Toyota diversify its supply. Toyota struck a battery deal with China’s BYD Co. and is said to be planning a joint venture next year with Panasonic, Tesla’s main battery supplier. Panasonic already provides lithium-ion cells for Toyota models including the plug-in Prius.Founded in 2011, CATL overtook Panasonic as the world’s largest supplier of EV batteries by sales in 2017 thanks to increasing domestic demand. It counts several Chinese automakers as well as BMW Group and VW as customers.It will be especially important to have a partner in China, Yoshida said. “The development of local production and consumption in China is critical,” he said.

โตโยต้า ตกลงซื้อแบตเตอรี่จากบริษัทสัญชาติจีน

Toyota Motor Corp. ตกลงที่จะซื้อแบตเตอรี่จาก Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) เพื่อความมั่นคงในการผลิตยานยนต์ไฟฟ้า จึงจำเป็นที่จะจับมือเป็นพันธมิตร โดยเริ่มตั้งแต่การพัฒนาเทคโนโลยีใหม่จนถึงการรีไซเคิลแบตเตอรี่ ผู้ผลิตยานยนต์ทั่วโลกกำลังจัดหาแบตเตอรี่ เพื่อลดข้อจำกัดการการขาดแคลนวัตถุดิบ ในการเพิ่มการผลิตยานยนต์ไฟฟ้าที่มากขึ้น Toyota Motor Corp. และ Volkswagen ของเยอรมนี สองผู้ผลิตรถยนต์รายใหญ่ที่สุดของโลกกำลังหาทางที่จะก้าวกระโดดข้าม Tesla Inc. และ Nissan Motor Co. สองผู้ผลิตรถยนต์ไฟฟ้าที่ขายดีที่สุดในตอนนี้ โฟล์คสวาเกนและเดมเลอร์ได้ประกาศการลงทุนแบตเตอรี่เป็นหมื่นล้านดอลลาร์ CATL และ Toyota Motor Corp. ยอมรับว่าการจัดหาแบตเตอรี่ที่มั่นคงเป็นสิ่งสำคัญและเทคโนโลยีแบตเตอรี่นั้นจะต้องได้รับการพัฒนาและก้าวหน้าต่อไป” โตโยต้ากล่าวในแถลงการณ์ โดยข้อตกลงกับ CATL ช่วยให้ Toyota Motor Corp. กระจายการลงทุน หลังจากที่ทำข้อตกลงแบตเตอรี่กับบริษัท BYD ของจีนก่อนหน้านี้ และมีแผนว่าจะร่วมทุนในปีหน้ากับ Panasonic ซึ่งเป็นผู้จัดจำหน่ายแบตเตอรี่รายใหญ่ของเทสลา Panasonic  ได้จัดหาเซลล์ลิเธียมไอออนสำหรับรุ่นโตโยต้ารวมถึงปลั๊กอินพรีอุสแล้ว CATL ก่อตั้งขึ้นในปี 2554 และแซงหน้า Panasonic ในฐานะผู้ผลิตแบตเตอรี่ EV รายใหญ่ที่สุดของโลกในปี 2560 จากความต้องการของตลาดภายในประเทศจีนที่เพิ่มขึ้น มันเป็นสิ่งสำคัญอย่างยิ่งสำหรับ Toyota Motor Corp. ที่จะมีหุ้นส่วนในประเทศจีน “การพัฒนาการผลิตและการบริโภคในประเทศจีนนั้นสำคัญมาก” โยชิดะ, นักวิเคราะห์ จาก Sawakami Asset Management Inc. กล่าว

ที่มา: Automotive News China

ศูนย์สารสนเทศยานยนต์

ติดต่อ ศูนย์สารสนเทศยานยนต์ สถาบันยานยนต์

อาคารสำนักพัฒนาอุตสาหกรรมรายสาขา (สพข.) ซ.ตรีมิตร กล้วยน้ำไท ถ.พระรามที่ 4 แขวงคลองเตย เขตคลองเตย กรุงเทพฯ 10110
โทรศัพท์: 0-2712-2414 ต่อ 6443
email : aiu@thaiauto.or.th