สมัครสมาชิกวันนี้

  • Silver
  • สมาชิกระดับ Silver
  • ฟรี
  • สามารถเข้าถึงข้อมูลข่าวสารขั้นพื้นฐานได้
  • ข้อมูลผู้ประกอบการต่างประเทศ
  • ข้อมูลสถิติในประเทศและต่างประเทศ
  • มาตรการทางการค้าระหว่างประเทศ
  • กฎ ระเบียบ นโยบายในประเทศ
  • เทคโนโลยี และงานวิจัย
  • สมัครสมาชิก

Subaru ranked highest among mass-market brands -- and overall -- in loyalty, while Lexus topped luxury brands in the first J.D. Power U.S. Automotive Brand Loyalty Study released Tuesday.Owners of foreign-brand vehicles were more likely than owners of domestic marques to buy or lease a vehicle of the same brand as they traded in, the study found.Subaru retained 61.5 percent of its owners, followed by Toyota at 59.5 percent and Honda at 57.7 percent. Rounding out the top five mass-market brands were Ram at 56.2 percent and Ford at 54 percent."Subaru meets its owners where they are and provides reliable and affordable transportation," said Tyson Jominy, vice president of data and analytics at J.D. Power. "In many ways, Subaru transcends economics. Celebrities, academics,outdoorsy types, your cousin back East all drive Subaru. But in reality only one Subaru model even starts above $30,000 MSRP -- the recently launched Ascent. The rest are all $27,000 or below."Aside from Ram, Ford and No. 7 Chevrolet, several domestic mass-market brands were toward the middle or bottom of the loyalty rankings, including Buick at 28.3 percent, Dodge at 16.8 percent and Chrysler at 14.4 percent.The study measures whether an owner bought or leased a new vehicle of the same brand as the customer's trade-in. Loyalty is based on the percentage of owners who choose the same brand. The study's calculations are based on transactions from June 2018 through May 2019 and include all model years traded in.

ซูบารุและเลกซัสได้ถูกจัดไว้ในอันดับต้นๆของแบรนด์ที่นิยมในตลาดจากการศึกษาของ J.D.

ซูบารุได้รับการยกระดับให้เป็นแบรนด์ที่นิยมในตลาดและภาพรวม ในขณะที่เลกซัสกลายเป็นรถยนต์แบรนด์หรูระดับต้นๆที่ได้รับการประกาศจัดลำดับเมื่อวันอังคารที่ผ่านมาโดย J.D. Power U.S. Automotive Brand Loyalty Study โดยเจ้าของแบรนด์รถยนต์ต่างชาติจะมีหน้าที่คล้ายกับเจ้าของแบรนด์ในประเทศ ในการขายหรือปล่อยรถยนต์รุ่นใหม่ในแบรนด์เดียวกันที่ขายอยู่โดยซูบารุทำยอดขายได้มากกว่า 61.5เปอร์เซ็นต์ ตามมาด้วยโตโยต้าที่ 59.5เปอร์เซ็นต์ และ ฮอนด้า 57.7เปอร์เซ็นต์ ในขณะที่อีก 2 ใน 5 แบรนด์ที่ได้รับการจัดอันดับได้แก่ แรม (Ram) มียอดขายอยู่ที่ 56.2เปอร์เซ็นต์ และ ฟอร์ด 54เปอร์เซ็นต์ “ซุบารุถือได้ว่าเป็นแบรนด์ที่ตอบโจทย์ในด้านความไว้วางใจและเป็นระบบขนส่งที่ราคาไม่แพง” ไทสัน โจมินี่ (Tyson Jominy) รองประธานฝ่ายข้อมูลและวิเคราะห์ของ J.D. Power กล่าวว่า “ซูบารุทำได้ดีกว่าในทุกๆทาง เช่น ในแง่ของความได้เปรียบทางเศรษฐศาสตร์, ความโด่งดัง, การศึกษาค้นคว้า, ประเภทภายนอก, ลูกหลานของเราในฝั่งตะวันออกส่วนมากขับขี่รถยนต์ซูบารุ แต่ในความเป็นจริงรถยนต์ซูบารุหนึ่งคันมีราคาเริ่มต้นอยู่ที่ 30,000ดอลล่าร์สหรัฐ ในขณะที่แบรนด์อื่นเริ่มต้นที่ 27,000ดอลลาร์สหรัฐแต่ต่ำกว่านั้น”นอกจากแรม และ ฟอร์ดแล้ว เชฟโรเลตรุ่น No.7 ก็เป็นหนึ่งในแบรนด์ภายในประเทศที่มียอดขายอยู่ในระดับกลางๆของการจัดอันดับ รวมไปถึง บูอิค (Buick), ดอดจ์ (Dodge), และคริสเลอร์ (Crysler) จากการศึกษาพบว่าเจ้าของแบรนด์ส่วนมากมักจะซื้อหรือปล่อยรถยนต์รุ่นใหม่ๆในแบรนด์เดียวกันเพื่อเป็นการจูงใจลูกค้า ความเชื่อมั่นในแบรนด์ขึ้นอยู่กับเปอร์เซ็นต์ของเจ้าของที่เลือกแบรนด์เดียวกัน การคำนวณของแบรนด์มีพื้นฐานจากการทำธุรกรรมที่เกิดขึ้นจากเดือนมิถุนายน 2018 ถึงเดือนพฤษภาคม 2019 รวมถึงรถรุ่นต่างๆที่ขายในปีนั้นด้วย

ที่มา: Automotive News Europe ประจำวันที่ 17 กรกฎาคม 2562

The South African unit of Ford Motor Co. said Wednesday it would hire an additional 1,200 workers at one of its assembly plants, an increase of more than 25 percent, to add an extra shift and boost production.The additional shift, which will increase output to 720 vehicles per day, is the result of a 3 billion rand ($215 million) investment in South Africa that was announced in 2017, aimed at increasing annual production to 168,000 units. Ford currently employs around 4,300 in South Africa at the plant in the Silverton suburb of Pretoria, which will add the extra shift, and at another site in the coastal city of Port Elizabeth. "The third shift will allow us to ramp up our production from the current 506 vehicles assembled per day to a peak of 720 units to satisfy the strong demand from customers in South Africa, as well as for our crucial exports to 148 markets around the world," Ockert Berry, vice president of operations for Ford Middle East and Africa said in a statement. Ford joins a number of other global automakers in ramping up production on the continent, where growth is expected while trade tensions threaten manufacturing operations elsewhere.The South African arm Nissan Motor Co. also announced a similarly sized investment this year, increasing output at its local plant by 30,000 units, while BMW  production chief Oliver Zipse said earlier this month that it had moved some production from the U.K. as a result of Brexit, and that British plants no longer built South African components.Around a third of Ford's locally produced vehicles are sold in South Africa and other sub-Saharan African countries, with the rest exported.The additional shift will start in August and will be focused on the new Ranger, Ranger Raptor and Everest models. The locally-built Ranger is ranked as the top-selling pickup in Europe and leads light commercial vehicle exports.

Ford ขยายกิจการสู่ แอฟริกาใต้เพิ่มจำนวนพนักงานอีก 1200 ชีวิต

เมื่อวันพุทธที่ผ่านมา ฐานการผลิตรถยนต์ในแอฟริกาใต้ของบริษัทผลิตยานยนต์ฟอร์ด ได้ประกาศว่าจะรับพนักงานเพิ่มขึ้นถึง 1200 คนเพื่อรองรับความต้องการซื้อของผู้บริโภคที่เพิ่มขึ้น โดยพวกเขาคาดการ์ณว่าการเข้ามาของพนักงานใหม่นี้สามารถเพิ่มกำลังผลิตจาก 506 คันต่อวันเพิ่มขึ้นถึง 720 คันต่อวัน เพื่อรองรับฐานลูกค้าในแอฟริกาใต้ รวมถึงเพื่อส่งออกยังประเทศข้างเคียง การเริ่มต้มรับสมัครพนักงานภายในเดือน สิงหาคม 2562 โดยจะมุ่งเน้นไปที่ การพัฒนารถยนต์รุ่น Ford ranger และ Ford Everest เป็นหลัก

ที่มา: https://www.autonews.com/automakers-suppliers/ford-add-1200-jobs-shift-south-africa

How can Toyota make the world's bestselling green car, the Prius, even greener? Cover the top with solar panels and run it on sun power.That's the goal of a trial Toyota Motor Corp. is starting this month in Japan. The system generates enough juice to drive the Prius PHV for about 35 miles.Japan's biggest automaker is running the trial on public roads through February in conjunction with solar cell maker Sharp Corp. under a Japanese government-backed initiative called the New Energy and Industrial Technology Development Organization.Toyota already has a Prius with solar panels. But the technology is offered as a Japan-only option on the Prius PHV, the plug-in variant sold in the U.S. as the Prius Prime.The new demo car dramatically boosts performance.Unlike the current system, which charges only while the car is parked, the new version also charges while being driven.The existing Prius PHV system generates about 180 watts of electricity while the vehicle is parked, enough to power less than 4 miles of battery-only driving. The new system delivers 860 watts, or nearly five times the energy — enough for about 28 miles if the car is charged while parked, or 35 miles if charged while driving.Some of the gains come through more efficient solar cells. But the new technology also uses many more panels.The hood, roof and rear window are layered with black solar cells just 0.03 mm thick. Because they are so thin, they can be form-fitted to the Prius' body curves and rear hatch.A Toyota spokesman said rear visibility isn't a problem because the driver can use the side mirrors while driving and the rear-vision video camera when parking or backing up.Toyota said its test will help it determine how much solar energy will boost the cruising range and fuel efficiency of electrified vehicles.

โตโยต้านำระบบพลังงานแสงอาทิตย์มาพัฒนา Toyota Prius

Toyota ผู้ผลิตรถยนต์อันดับหนึ่งของญี่ปุ่นได้ทดลองนำรถยนต์ที่เป็นมิตรต่อสิ่งแวดล้อมที่ขายดีเป็นอันดับหนึ่ง Toyota Prius มาต่อยอดโดยทดลองนำแผงโซล่าร์เซลหรือแผงพลังงานแสงอาทิตย์มาเป็นตัวให้พลังงานแก่รถยนต์ ไม่เหมือนระบบปฏิบัติการของรถรุ่นก่อนที่จะทำการชาร์จไฟรถต้องจอดอยู่กับที่ แต่ระบบใหม่ที่สามารถชาร์จพลังงานได้แม้ในขณะที่ขับขี่อยู่ ในระบบเก่าจะชาร์จไฟได้แค่เพียง 180 วัตต์แต่ Solar cell สามารถชารจ์ได้ถึง 860 วัตต์ หากแต่โฆษกของโตโยต้ากล่าวว่า ระบบใหม่นี้ยังไม่สามารถผลิตออกมาใหม่ได้เนื่องด้วยข้อปัยหาและชิ้นส่วนที่ไม่พียงพอ  

ที่มา: https://www.autonews.com/design/toyota-tries-sun-power-boost-prius