สมัครสมาชิกวันนี้

  • Silver
  • สมาชิกระดับ Silver
  • ฟรี
  • สามารถเข้าถึงข้อมูลข่าวสารขั้นพื้นฐานได้
  • ข้อมูลผู้ประกอบการต่างประเทศ
  • ข้อมูลสถิติในประเทศและต่างประเทศ
  • มาตรการทางการค้าระหว่างประเทศ
  • กฎ ระเบียบ นโยบายในประเทศ
  • เทคโนโลยี และงานวิจัย
  • สมัครสมาชิก

Mercedes-Benz marched past a major milestone on its way to electrification.The automaker on Monday announced the start of production of the first of its EQ family of full-electric vehicles -- the EQC compact crossover.The EQC has a starting price in Germany of 71,281 euros ($79,786). It is the first of a fleet of 10 full-electric vehicles Mercedes expects to launch by 2025."With the start of production of the Mercedes-Benz EQC, we are turning the switch today -- for the electric mobility of the future," Markus Schäfer, Mercedes-Benz production and supply chain chief, said in a statement.Mercedes can't flip the electrification switch soon enough.Tesla dominates the luxury EV market with a trio of high-performance, buzzworthy models. Beyond Tesla, Mercedes faces a wave of coming EV competition from nearly every major automaker.The EQC is powered by an 80-kilowatt-hour battery. It has a range of 445 km (276 miles) to 471 km (293 miles) on a full charge, based on New European Driving Cycle estimates, Mercedes said.Two electric motors generate a combined 408 hp, enabling a 0-to-60 mph (97 kph) sprint in 5.1 seconds. To reduce power consumption, the front electric motor is optimized for efficiency in the low to medium load range, while the rear motor adds sportiness.Initially, the EQC will be produced in Bremen, Germany, on the same line as the C-class sedan and wagon, as well as the GLC and GLC Coupe.Production for China is to start this year at the Beijing Benz Automotive joint venture plant in China.The EQC is not expected to be built in the U.S. -- but two future EVs will be. Mercedes' Vance, Alabama, factory is expected to begin producing an EQE crossover in the second quarter of 2020. U.S. production of an EQS could follow in 2022.The Alabama factory, which makes the GLS, GLE and GLE Coupe, is undergoing a $1 billion expansion to prepare for the new electric line.Mercedes parent Daimler has said it expects between 15 and 25 percent of its global sales to be EVs in 2025.In addition to Mercedes, German automakers BMW, Porsche and Audi are embracing EVs as they look for ways to meet tightening emission standards globally.The Germans' combined share of the global EV market will top Tesla's to reach 11.8 percent next year, before climbing to about 19 percent three years later, LMC Automotive predicts.This year, Porsche will launch its 600-hp Taycan electric sedan. BMW expects production of its Vision iNEXT semi-autonomous electric crossover to begin in 2021. Audi will begin delivering the e-tron Quattro crossover this year and will launch two more EVs next year.

เมอร์เซเดสเปิดตัว EQC รถยนต์ไฟฟ้าแบบ Crossover

เมอร์เซเดส เริ่มการผลิตรถยนต์ไฟฟ้า (full-electric vehicles) ในตระกูล EQ รุ่น EQC ซึ่งเป็น compact crossover รถยนต์รุ่นดังกล่าวเป็น 1 ใน 10 รุ่นของรถยนต์ไฟฟ้าที่เมอร์เซเดสจะทำการผลิตให้ได้ในปี 2025EQC ขายในเยอรมันในราคา 71,281 ยูโร มาพร้อมกับแบตเตอรี่ขนาด 8 กิโลวัตต์-ชั่วโมง ซึ่งสามารถวิ่งได้ประมาณ 455-471 กิโลเมตร (ตามมาตรฐานยุโรป) และมอเตอร์ไฟฟ้า 2 ตัวรวมกัน 408 แรงม้า ซึ่งสามารถทำความเร็วตั้งแต่ 0-97 กิโลเมตรต่อชั่วโมง ในเวลา 5.1 วินาทีEQC ทำการผลิตที่เบรเมน(เยอรมัน), จีน(บริษัทร่วมทุน) แต่ไม่ผลิตในอเมริกา โดยในอเมริกาจะผลิตรุ่น EQE ในปี 2022จากความเข้มงวดเรื่องการปล่อยมลพิษทำให้เมอร์เซเดสหันมาทำการผลิต EV เช่นเดียวกับค่ายรถยนต์อื่นๆ ดังนั้นการแข่งขันใน EV จึงสูงมาก โดยคาดว่าปี 2025 จะมียอดขาย EV ประมาณ 15-25% ซึ่งในปีนี้จะมมีการเปิดตัวรถยนต์ไฟฟ้าใหม่เช่น Porsche (ซีดาน 600 แรงม้า), Audi(e-tron Quattro crossover) และ BMWดำเนินรถยนต์ไฟฟ้าที่เป็นรถยนต์ขับขี่กึ่งอัตโนมัติซึ่งคาดว่าจะเปิดตัวในปี 2021

ที่มา : AUTONEWS EUROPE : https://europe.autonews.com/automakers/mercedes-launches-eqc-electric-crossover-output

กฟผ.เตรียมต่อยอดนวัตกรรมดัดแปลงรถยนต์ใช้แล้วสู่ยานยนต์ไฟฟ้า (อีวี) สู่เชิงพาณิชย์ จ่อดึงอู่รถยนต์ร่วมดัดแปลงตามพิมพ์เขียวที่กำหนดต้นปี 2563 คาดคันละ 2 แสนบาทไม่รวมแบตเตอรี่ หวังให้คนไทยเข้าถึงลดพึ่งพาเทคโนโลยีต่างชาติ พร้อมสนใจยื่น ERC Sandbox  น.ส.จิราพร ศิริคำ ผู้ช่วยผู้ว่าการวิจัย นวัตกรรม และพัฒนาธุรกิจ การไฟฟ้าฝ่ายผลิตแห่งประเทศไทย (กฟผ.) กล่าวในงาน EGAT INNOVATION SHOWCASE 2019 ว่า ต้นปี 2563 กฟผ.เตรียมที่จะต่อยอดโครงการวิจัยพัฒนาชุดประกอบรถไฟฟ้าดัดแปลงและคู่มือรถไฟฟ้าดัดแปลงไปสู่เชิงพาณิชย์ โดยการนำเทคโนโลยีที่วิจัยพร้อมพิมพ์เขียวมาเปิดให้อู่ซ่อมรถยนต์ที่สนใจยื่นเสนอการติดตั้งโดยจะนำร่อง 3 พื้นที่ พร้อมกันนี้เตรียมพิจารณามาตรการส่งเสริมการติดตั้งเพื่อให้ประชาชนเข้าถึงยานยนต์ไฟฟ้ามากขึ้นตามนโยบายของรัฐบาลที่ต้องการให้ไทยเป็นศูนย์กลางการผลิตยานยนต์ไฟฟ้าของภูมิภาค

ที่มา : ผู้จัดการออนไลน์ ฉบับวันที่ 7 พฤษภาคม 2562

                 Volvo expects its margins on electric cars to match those of vehicles with combustion engines by 2025, CEO Hakan Samuelsson said.Automakers are planning a $300 billion surge in spending on electric vehicle technology over the next five to 10 years but have admitted that higher component costs and limited take-up in initial years will hit margins.Volvo is investing about 5 percent of its annual revenue, equating to $1 billion a year, in building driverless and electric cars and has promised to bring five full-electric cars to market in the next few years.It showcased the first, the Polestar 2, less than a month ago, made by its luxury performance subbrand to rival to Tesla's Model 3. It also plans to launch a Volvo-branded electric compact SUV this year in the company's push to derive 50 percent of its sales from full-electric cars by 2025."It's very difficult to say if we're going to have the same margins in 2025 as we had in 2015 ... because electric cars are very expensive," Samuelsson told Reuters on the sidelines of a safety showcase by the company in Gothenburg."But I would be absolutely sure we will have the same margins with electric cars as we will with conventional combustion cars in 2025."Samuelsson said the convergence would be helped by reducing costs for components such as batteries and declining margins on conventional cars

  ค่ายรถยนต์วอลโว่คาดว่าอัตรากำไรช่วงต้นปีของรถยนต์ไฟฟ้าเพื่อให้ตรงกับยอดของรถยนต์ประเภทอื่นภายในปีพ.ศ. 2568

   ประธานกรรมการบริหารค่ายรถยนต์ วอลโว่คาดว่าอัตรากำไรช่วงต้นปีของรถยนต์ไฟฟ้าจะเท่ากับรถยนต์ที่มีเครื่องยนต์สันดาปภายในปีพ.ศ. 2568 บริษัทกำลังวางแผนที่จะลงทุนผลิตยานยนต์ไฟฟ้าโดยทุ่มงบกว่า แสนล้านดอลล่าร์ในระยะเวลาอีก -10 ปีข้างหน้า แต่ต้องยอมรับว่าในช่วงปีแรกๆจะค่าใช้จ่ายด้านส่วนประกอบและโครงสร้างค่อนข้างสูง ทางบริษัทได้ลงทุนประมาณ 5% ของรายรับต่อปีซึ่งเท่ากับ พันล้านเหรียญสหรัฐต่อปี ในการสร้างรถยนต์ไร้คนขับและรถยนต์ไฟฟ้าและสัญญาว่าจะนำรถยนต์ไฟฟ้าเต็มจำนวน คันออกสู่ตลาดในอีกไม่กี่ปีข้างหน้า วอลลโว่เปิดตัวรถยนต์รถยนต์ไฟฟ้ารุ่นแรก Polestar 2 ประสิทธิภาพการทำงานและระดับความหรูหราเทียบเท่าว่าเป็นคู่แข่งกับ Tesla 3 นอกจากนี้ยังวางแผนที่จะเปิดตัว SUV เป็นรถยนต์ไฟฟ้าที่มีขนาดกระทัดรัด โดยบริษัทพยายามผลักดันให้ยอดขาย 50% ของยอดขายทั้งหมดเป็นรถยนต์ไฟฟ้าภายในปี 2568 ซามูเอลสัน ประธานกรรมการบริหาร กล่าวกับสำนักพิมพ์ว่า “มันมีความยากมากที่จะบอกว่า อัตราผลกำไรของช่วงแรกของบริษัทจะเท่ากันในช่วงปีพ.ศ. 2558 และในปีพ.ศ. 2568 เพราะว่ายานยนต์ไฟฟ้ามีราคาค่อยข้างสูงมาก แต่มั่นใจอย่างแน่นอนว่าจะมียอดขายที่เท่ากันของรถยนต์ไฟฟ้าและรถยนต์สันดาปภายในทั่วไปในปีพ.ศ. 2568 และยังกล่าวอีกว่าการจำหน่ายรถยนต์สันดาปภายในควบคู่ไปกับรถยนต์ไฟฟ้าจะช่วยลดค่าใช้จ่ายสำหรับส่วนประกอบต่างๆเช่นแบตเตอรี่”
 
ที่มา : Automotive News Europe ฉบับวันที่ 22 มีนาคม 2562