Honda Motor Co.'s China sales surged for the third consecutive month in May as Nissan brand’s deliveries tumbled again.During the month, Honda delivered 136,486 Honda and Acura vehicles, a jump of 37 percent year on year, Honda’s China office said. The new-generation Accord sedan led the increase with 18,252 deliveries. Five other models -- the Civic, Crider and Fit cars and CR-V and XR-V crossovers -- each generated sales of more than 10,000.Through May, sales of Honda and Acura vehicles totaled 597,027, a 19 percent increase from a year earlier. By contrast, Nissan Motor Co. delivered 121,895 Nissan brand vehicles last month, a 4.8 percent dip from a year earlier. It was the second consecutive month the brand’s sales declined. For the first five months, Nissan brand’s sales slid 0.4 percent to 587,197.Nissan didn’t disclose monthly sales of its Infiniti luxury brand in China.
ที่มา : Automotive News China ฉบับวันที่ 7 มิถุนายน 2562
General Motors plans to begin real-world testing of airless tires on a fleet of Chevrolet Bolt electric vehicles this year in Michigan — a state notorious for its degrading roads and potholes. GM and tire supplier Michelin said Tuesday they formed a joint research agreement to develop and validate the tire supplier's Unique Puncture-proof Tire System, or Uptis, with plans to introduce the tires on passenger vehicles as early as 2024. The tires can support the vehicle without air by using flexible rubber composites with proprietary fiber-glass resin that fit on traditional wheels, according to a Michelin. The design and "airless technology" allows the Uptis prototype to eliminate flats and blowouts — increasing safety and reducing the use of raw materials and waste, the companies said. Steve Kiefer, senior vice president of GM Global Purchasing and Supply Chain, described it as "breakthrough technology" that General Motors is "excited" to partner on with the tire supplier. "Uptis is an ideal fit for propelling the automotive industry into the future and a great example of how our customers benefit when we collaborate and innovate with our supplier partners," he said in a statement. GM, according to Michelin, will be a "technical partner" on the development of the wheels. The tire supplier will retain the intellectual properties and be able to distribute the wheels to other manufacturers, according to a company spokesman. Uptis is an evolution of Michelin's airless tires that are available on John Deere lawn mowers and other equipment. The companies announced the partnership at the Movin'On Summit for sustainable mobility in Montreal.
GM และ Michelin วางแผนปรับใช้ยางแบบไม่ต้องเติมลม
GM กับ Michelin ประกาศความรวมมือกันวิจัยเพื่อพัฒนาและทดสอบ "Uptis" (Unique Punctureproof Tire System) ยางแบบไมตองเติมลม ในการประชุม Movin'On Summit for sustainable mobility ในเมืองมอนทรีออล ประเทศแดนนาดา โดย"Uptis" เปนตนแบบยางที่ไมตองเติมลม ผลิตจากสวนผสมของยางและเรซินไฟเบอรกลาส สามารถแกปญหายางระเบิดและแตกบนทองถนนเพิ่มความปลอดภัยและลดการใชวัตถุดิบและขยะลง โดย วางแผนที่จะเริ่มตนการทดสอบในปนี้ จะทําการทดลองใชในรถยนตไฟฟา Chevrolet Bolt ในรัฐมิชิแกน (Michigan) ที่มีสภาพพื้นถนนขรุขระเปนหลุม โดยมีแผนที่จะเริ่มนํามาใสในรถยนตในป 2024
ที่มา: Automotive News ประจําวันที่ 4 มิถุนายน 2562 https://www.autonews.com/suppliers/gm-michelin-plan-deploy-airless-tires
อาวดี้ประเทศไทยปักธงรบตลาดรถหรูภาคใต้ พร้อมเปิดโชว์รูมและศูนย์บริการรูปแบบใหม่ในจังหวัดภูเก็ต ด้วยงบลงทุนกว่า 200 ล้านบาท นายกฤษณะกร เศวตนันทน์ ประธานเจ้าหน้าที่บริหาร อาวดี้ ประเทศไทย เปิดเผยว่า ตามนโยบายที่ได้ประกาศว่าจะปั้นแบรนด์ อาวดี้ ให้แข็งแกร่ง และสร้างความพึงพอใจสูงสุดให้กับลูกค้า ทำให้บริษัทเดินหน้านำเข้ารถยนต์รุ่นใหม่อย่างต่อเนื่อง พร้อมทั้งขยายเครือข่ายโชว์รูมและศูนย์บริการ เพื่อรองรับความต้องการของลูกค้าที่เพิ่มขึ้น ล่าสุดเมื่อวันที่ 30 พฤษาคม 2562 บริษัทได้เปิดโชว์รูมแห่งใหม่เพื่อรองรับลูกค้าภาคใต้ ที่จังหวัดภูเก็ต ซึ่งจุดเด่นของโชว์รูมดังกล่าวเป็นศูนย์บริการขนาดใหญ่ได้มาตราฐานและครบวงจร ตั้งอยู่ในพื้นที่ยุทธศาสตร์ทางเศรษฐกิจ ใกล้เมือง ใกล้สนามบิน ตัวอาคารได้รับการออกแบบให้มีความทันสมัย ด้วยนิยามดีไซต์ เทอมินอลคอนเซ็ปตามมตรฐานของอาวดี้ทั่วโลก ซึ่งนับเป็นแห่งที่ 2 ในประเทศไทยรองจาก Audi center Thailand และด้วยตัวอาคารมีขนาดใหญ่เห็นชัดเจน โชว์รูมและบริการแห่งนี้จึงเป็นเสมือนแลนด์มาร์กอีกแห่งให้กับเมืองภูเก็ต นายกุลเสกข์ กฤชเทียมเมฆ ประธานกรรมการบริหาร อาวดี้ ภูเก็ต กล่าวว่า โชว์รูมและศูนย์บริการใหม่นี้ได้ใช้เงินลงทุนกว่า 200 ล้านบาท รองรับทั้งการขายและการบริการหลังการขายที่ได้มาตรฐานของอาวดี้ แลเพื่อเป็นการฉลองการเปิดโชว์รูมอย่างเป็นทางการ จึงมีการมอบแคมเปญพิเศษ โดยลูกค้าอาวดี้สามารถนำรถเข้ามาตรวจเช็คสภาพฟรี 36 รายการครอบคลุมระบบเบรก ระบบไฟฟ้า ระบบช่วงล่าง พร้อมมอบส่วนลด 10% สำหรับการเปลี่ยนน้ำมันเครื่อง ผ้าเบรค จานเบรค น้ำมันเบรค และใบปัดน้ำฝน ตั้งแต่วันนี้จนถึงวันที่ 30 สิงหาคม 2562
ที่มา : หนังสือพิมพ์ ฐานเศรษฐกิจ ฉบับวันที่ 6 มิถุนายน 2562