สมัครสมาชิกวันนี้

  • Silver
  • สมาชิกระดับ Silver
  • ฟรี
  • สามารถเข้าถึงข้อมูลข่าวสารขั้นพื้นฐานได้
  • ข้อมูลผู้ประกอบการต่างประเทศ
  • ข้อมูลสถิติในประเทศและต่างประเทศ
  • มาตรการทางการค้าระหว่างประเทศ
  • กฎ ระเบียบ นโยบายในประเทศ
  • เทคโนโลยี และงานวิจัย
  • สมัครสมาชิก

          China's powerful state planner said on Thursday it had not considered reducing the tax on vehicle purchases, seemingly pouring cold water on industry hopes that Beijing might cut the tax by half to shore up the flagging auto market.  Meng Wei, spokeswoman for the National Development and Reform Commission, said the world's largest auto market was under pressure but that the slowdown could actually help weed out weaker players.  "Objectively, this (slowdown) could help stimulate the workings of the market, strengthen the industry's core competitiveness and eradicate outmoded capacity," Wei told a press conference in Beijing.  "Currently our commission has not considered or proposed the idea of 'cutting the purchase tax to 5 percent'," she added. The purchase tax rate is currently 10 percent.  China's car market is on the brink of an annual contraction not seen since at least 1990 after sales fell 11.7 percent in October, the fourth straight month of declines.

ที่มา : www.autonews.com วันที่  19 พฤศจิกายน 2561

 

           บอร์ดบีโอไออนุมัติ 3 โครงการใหญ่ เงินลงทุนกว่า 21,774 ล้านบาท ทั้งโครงการผลิตรถยนต์นั่งและรถยนต์บรรทุกขนาดเล็กจากจีน ขยายฐานมาไทยครั้งแรกเล็งเปิดตลาดอาเซียน ด้านออโต้อัลลายแอนซ์ ลงทุนรถยนต์ไฮบริด และปตท.เดินหน้าในเขตวิทยาศาสตร์และเทคโนโลยีพื้นที่ "อีอีซีไอ" ปูทางพัฒนางานวิจัยด้านหุ่นยนต์ เกษตรสมัยใหม่ การบินและเทคโนโลยีอวกาศ    นางสาวดวงใจ อัศวจินตจิตร์เลขาธิการคณะกรรมการส่งเสริมการลงทุน (บีโอไอ)เปิดเผยว่า ที่ประชุมคณะกรรมการส่งเสริมการลงทุน (บอร์ดบีโอไอ) ที่มีพลเอกประยุทธ์ จันทร์โอชา นายกรัฐมนตรี เป็นประธาน ได้อนุมัติส่งเสริมการลงทุน 3 โครงการ เงินลงทุนรวมกว่า 21,774.6 ล้านบาท ซึ่งล้วนเป็นกิจการในกลุ่มอุตสาหกรรมที่ใช้เทคโนโลยีขั้นสูง และกิจการบริการที่มีมูลค่าเพิ่มสูง
ที่มา : Local Press Release  วันที่ 19 พฤศจิกายน 2561
 

 

           Brussels, 15 November 2018 – In October 2018, registrations of new passenger cars continued to decline across the European Union (-7.3%), although at a more moderate pace than in September. In October 2018, registrations of new passenger cars continued to decline across the European Union (-7.3%), although at a more moderate pace than in September. The main cause is still the introduction of the new WLTP emissions test on 1 September, which resulted in an exceptional surge in registrations over the summer. As a result, demand for new cars fell in most EU countries last month, including the five major markets.From January to October 2018, EU demand for passenger cars went up by 1.6% compared to one year ago. Looking at the five biggest car markets, Spain (+10.0%) saw the highest growth rates, followed by France (+5.7%) and Germany (+1.4%). By contrast, registrations declined in Italy (-3.2%) and the United Kingdom (-7.2%).
ที่มา : acea.be วันที่ 15 พฤศจิกายน 2561