สมัครสมาชิกวันนี้

  • Silver
  • สมาชิกระดับ Silver
  • ฟรี
  • สามารถเข้าถึงข้อมูลข่าวสารขั้นพื้นฐานได้
  • ข้อมูลผู้ประกอบการต่างประเทศ
  • ข้อมูลสถิติในประเทศและต่างประเทศ
  • มาตรการทางการค้าระหว่างประเทศ
  • กฎ ระเบียบ นโยบายในประเทศ
  • เทคโนโลยี และงานวิจัย
  • สมัครสมาชิก

The South African unit of Ford Motor Co. said Wednesday it would hire an additional 1,200 workers at one of its assembly plants, an increase of more than 25 percent, to add an extra shift and boost production.The additional shift, which will increase output to 720 vehicles per day, is the result of a 3 billion rand ($215 million) investment in South Africa that was announced in 2017, aimed at increasing annual production to 168,000 units. Ford currently employs around 4,300 in South Africa at the plant in the Silverton suburb of Pretoria, which will add the extra shift, and at another site in the coastal city of Port Elizabeth. "The third shift will allow us to ramp up our production from the current 506 vehicles assembled per day to a peak of 720 units to satisfy the strong demand from customers in South Africa, as well as for our crucial exports to 148 markets around the world," Ockert Berry, vice president of operations for Ford Middle East and Africa said in a statement. Ford joins a number of other global automakers in ramping up production on the continent, where growth is expected while trade tensions threaten manufacturing operations elsewhere.The South African arm Nissan Motor Co. also announced a similarly sized investment this year, increasing output at its local plant by 30,000 units, while BMW  production chief Oliver Zipse said earlier this month that it had moved some production from the U.K. as a result of Brexit, and that British plants no longer built South African components.Around a third of Ford's locally produced vehicles are sold in South Africa and other sub-Saharan African countries, with the rest exported.The additional shift will start in August and will be focused on the new Ranger, Ranger Raptor and Everest models. The locally-built Ranger is ranked as the top-selling pickup in Europe and leads light commercial vehicle exports.

Ford ขยายกิจการสู่ แอฟริกาใต้เพิ่มจำนวนพนักงานอีก 1200 ชีวิต

เมื่อวันพุทธที่ผ่านมา ฐานการผลิตรถยนต์ในแอฟริกาใต้ของบริษัทผลิตยานยนต์ฟอร์ด ได้ประกาศว่าจะรับพนักงานเพิ่มขึ้นถึง 1200 คนเพื่อรองรับความต้องการซื้อของผู้บริโภคที่เพิ่มขึ้น โดยพวกเขาคาดการ์ณว่าการเข้ามาของพนักงานใหม่นี้สามารถเพิ่มกำลังผลิตจาก 506 คันต่อวันเพิ่มขึ้นถึง 720 คันต่อวัน เพื่อรองรับฐานลูกค้าในแอฟริกาใต้ รวมถึงเพื่อส่งออกยังประเทศข้างเคียง การเริ่มต้มรับสมัครพนักงานภายในเดือน สิงหาคม 2562 โดยจะมุ่งเน้นไปที่ การพัฒนารถยนต์รุ่น Ford ranger และ Ford Everest เป็นหลัก

ที่มา: https://www.autonews.com/automakers-suppliers/ford-add-1200-jobs-shift-south-africa

How can Toyota make the world's bestselling green car, the Prius, even greener? Cover the top with solar panels and run it on sun power.That's the goal of a trial Toyota Motor Corp. is starting this month in Japan. The system generates enough juice to drive the Prius PHV for about 35 miles.Japan's biggest automaker is running the trial on public roads through February in conjunction with solar cell maker Sharp Corp. under a Japanese government-backed initiative called the New Energy and Industrial Technology Development Organization.Toyota already has a Prius with solar panels. But the technology is offered as a Japan-only option on the Prius PHV, the plug-in variant sold in the U.S. as the Prius Prime.The new demo car dramatically boosts performance.Unlike the current system, which charges only while the car is parked, the new version also charges while being driven.The existing Prius PHV system generates about 180 watts of electricity while the vehicle is parked, enough to power less than 4 miles of battery-only driving. The new system delivers 860 watts, or nearly five times the energy — enough for about 28 miles if the car is charged while parked, or 35 miles if charged while driving.Some of the gains come through more efficient solar cells. But the new technology also uses many more panels.The hood, roof and rear window are layered with black solar cells just 0.03 mm thick. Because they are so thin, they can be form-fitted to the Prius' body curves and rear hatch.A Toyota spokesman said rear visibility isn't a problem because the driver can use the side mirrors while driving and the rear-vision video camera when parking or backing up.Toyota said its test will help it determine how much solar energy will boost the cruising range and fuel efficiency of electrified vehicles.

โตโยต้านำระบบพลังงานแสงอาทิตย์มาพัฒนา Toyota Prius

Toyota ผู้ผลิตรถยนต์อันดับหนึ่งของญี่ปุ่นได้ทดลองนำรถยนต์ที่เป็นมิตรต่อสิ่งแวดล้อมที่ขายดีเป็นอันดับหนึ่ง Toyota Prius มาต่อยอดโดยทดลองนำแผงโซล่าร์เซลหรือแผงพลังงานแสงอาทิตย์มาเป็นตัวให้พลังงานแก่รถยนต์ ไม่เหมือนระบบปฏิบัติการของรถรุ่นก่อนที่จะทำการชาร์จไฟรถต้องจอดอยู่กับที่ แต่ระบบใหม่ที่สามารถชาร์จพลังงานได้แม้ในขณะที่ขับขี่อยู่ ในระบบเก่าจะชาร์จไฟได้แค่เพียง 180 วัตต์แต่ Solar cell สามารถชารจ์ได้ถึง 860 วัตต์ หากแต่โฆษกของโตโยต้ากล่าวว่า ระบบใหม่นี้ยังไม่สามารถผลิตออกมาใหม่ได้เนื่องด้วยข้อปัยหาและชิ้นส่วนที่ไม่พียงพอ  

ที่มา: https://www.autonews.com/design/toyota-tries-sun-power-boost-prius

Renault has established a joint venture with state-owned Chinese automaker Jiangling Motors Group by agreeing to acquire a 50 percent stake in Jiangling Motors' electric vehicle subsidiary for 1 billion yuan ($145 million)."Through this joint venture, Groupe Renault will be able to expand its influence in China's electric vehicle market," the French automaker said Wednesday. Jingling Motors Group set up its EV subsidiary, Jiangling Motors Electric Vehicle Co., in the east China city of Nanchang in 2015. It sold 38,000 full-electric vehicles in 2017, ranking fifth among domestic EV makers, JMEV said on its website, without disclosing its 2018 sales. JMEV has become Renault's third vehicle production joint venture in China. Renault runs a car partnership with Dongfeng Motor Group in the central China city of Wuhan and a light commercial vehicle joint venture with Brilliance Jinbei Automobile Co. in the northeast China city of Shenyang. Jiangling Motors Group has a truck joint venture with Ford Motor Co. in Nanchang. 

Renault กับ Jiangling Motors ร่วมมือกันพัฒนารถ EV

Renault ได้ก่อตั้งการร่วมมือกันพัฒนารพยนต์พลังงานไฟฟ้าร่วมกับ Jiangling Motors ผู้ผลิตยานยนต์ภายใต้คำสั่งรัฐบาลจีน โดย Renault จะได้ส่วนแบ่งเป็น หุ้น 50% หรือแปลงเป็นเงินได้ประมาณ 145 ล้านเหรียญสหรัฐ โดยการร่วมมือกันครั้งนี้ส่งผลให้ Renault สามารถเปิดตลาดรถยนต์ไฟฟ้าได้ที่จีน Jiangling Motors สร้างโรงงานสำหรับผลิตรถยนต์ไฟฟ้าตั้งแต่ปี 2015 และในปี 2017 Jiangling มียอดขายภายในประเทศสูงถึง อันดับที่ห้าของยอดขายรวมในประเทศ นอกจากที่ Renault จะร่วมมือกับ Jiangling แล้ว พวกเขายังร่วมมือกับ Dongfeng Motors ในการผลิต รถยนต์น้ำหนักเบาอีกด้วย

 

ที่มา: https://www.autonews.com/china/renault-forms-ev-joint-venture-jiangling-motors