สมัครสมาชิกวันนี้

  • Silver
  • สมาชิกระดับ Silver
  • ฟรี
  • สามารถเข้าถึงข้อมูลข่าวสารขั้นพื้นฐานได้
  • ข้อมูลผู้ประกอบการต่างประเทศ
  • ข้อมูลสถิติในประเทศและต่างประเทศ
  • มาตรการทางการค้าระหว่างประเทศ
  • กฎ ระเบียบ นโยบายในประเทศ
  • เทคโนโลยี และงานวิจัย
  • สมัครสมาชิก

         China’s light-vehicle exports remain robust on demand from developing countries, surging 52 percent year on year to roughly 70,000 vehicles in May.  Through May, some 303,000 vehicles were shipped overseas, a jump of 39 percent from the same period last year, according to the China Association of Automobile Manufacturers. Last month, Chery Automobile Co., China’s largest vehicle exporter, delivered 15,020 vehicles overseas, rising 49 percent from a year earlier. For the first five months, Chery’s exports advanced 33 percent to 58,928 vehicles.  In May, Great Wall Motor Co. exported 4,510 vehicles and Geely Automobile Holdings exported 1,663. Other domestic Chinese carmakers did not disclose their exports.  The destinations for Chinese vehicle brands are all emerging markets including Russia and countries in the Middle East and South America. Among automakers operating in China, only General Motors and Volvo Car Corp. export a small number of cars to mature markets.

ที่มา:www.autonews.com วันที่  28  มิถุนายน 2561

 

           ส.อ.ท.ชี้รัฐคงภาษี นำเข้ารถยนต์ 80% เผยหากลดภาษี จะ ส่งผลกระทบต่อผู้ผลิตภายในประเทศ พร้อมแนะยกเลิกนำเข้ารถบรรทุกเก่า เสี่ยงต่อความปลอดภัยของประชาชน      นายครรชิต ไชยสุโพธิ์ ประธานกลุ่มอุตสาหกรรมยานยนต์ สภาอุตสาหกรรมแห่งประเทศไทย (ส.อ.ท.) เปิดเผยว่า ขณะนี้มีความเคลื่อนไหวของกลุ่มผู้นำเข้ารถยนต์อิสระที่พยายามผลักดันให้ หน่วยงานภาครัฐปรับลดภาษีนำเข้า รถยนต์สำเร็จรูป ที่ปัจจุบันจัดเก็บภาษีศุลกากรอยู่ที่ 80% โดยอ้างว่าเพื่อเป็น ทางเลือกใหม่และลดต้นทุนให้กับ ประชาชน    โดยในเรื่องนี้ กลุ่มผู้นำเข้าและ จำหน่ายอย่างเป็นทางการไม่เห็นด้วย  เพราะจะส่งผลกระทบกับประเทศชาติหลายด้าน เช่น การสูญเสียต่อผู้บริโภค ผู้นำเข้าและจำหน่ายอย่าง เป็นทางการ มีการลงทุนสร้างและปรับปรุงเครือข่ายการซ่อมบำรุงรถยนต์อย่าง ต่อเนื่อง เพื่อรับรองคุณภาพและรักษามาตรฐานความปลอดภัยของสินค้าให้อยู่ใน ระดับสากล แต่รถที่นำเข้าโดยผู้นำเข้า อิสระ มีความไม่แน่นอนด้านคุณภาพสินค้าและมาตรฐานความปลอดภัย      นอกจากนี้ ยังสูญเสียโอกาสการ พัฒนาอุตสาหกรรมยานยนต์และชิ้นส่วนของไทย หากปริมาณการผลิตรถยนต์ และการใช้ชิ้นส่วนภายในประเทศลดลง หรือไม่มากพอ เนื่องมาจากการแทรกแซงตลาดโดยผู้นำเข้าอิสระที่อาศัยช่องทาง การปฏิบัติที่ก่อให้เกิดความไม่เป็นธรรมในการแข่งขัน
แหล่งที่มา : หนังสือพิมพ์ กรุงเทพธุรกิจ วันที่ 27 มิถุนายน 2561

 

         Brussels, 26 June 2018 – In May 2018, registrations of new commercial vehicles in the EU grew modestly (+3.3%) compared to April’s strong performance, with 212,122 units registered in total. Total new commercial vehicles In May 2018, registrations of new commercial vehicles in the EU grew modestly (+3.3%) compared to April’s strong performance, with 212,122 units registered in total. Demand was sustained by the van and bus segments, while truck sales declined in May. The Spanish and French markets posted growth (+8.4% and +2.1%, respectively), but the other major European markets remained more or less stable compared to May 2017. So far in 2018, EU demand for new commercial vehicles increased by 4.1%, with positive figures for four out of five months. New registrations totalled more than one million units over this period. Spain recorded double-digit growth figures (+11.4%), followed by France (+5.5%), Italy (+3.0%) and Germany (+2.9%). By contrast, demand for commercial vehicles decreased by 2.6% in the United Kingdom compared to last year.
ที่มา:acea.be วันที่  26 มิถุนายน 2561