สมัครสมาชิกวันนี้

  • Silver
  • สมาชิกระดับ Silver
  • ฟรี
  • สามารถเข้าถึงข้อมูลข่าวสารขั้นพื้นฐานได้
  • ข้อมูลผู้ประกอบการต่างประเทศ
  • ข้อมูลสถิติในประเทศและต่างประเทศ
  • มาตรการทางการค้าระหว่างประเทศ
  • กฎ ระเบียบ นโยบายในประเทศ
  • เทคโนโลยี และงานวิจัย
  • สมัครสมาชิก

   Electrified vehicle sales remain strong across China with combined deliveries of electric vehicles and plug-in hybrids surging 43 percent from a year earlier to roughly 84,000 in June.  EV sales last month jumped 30 percent to around 62,000 while plug-in hybrid deliveries more than doubled to about 22,000, according to the China Association of Automobile Manufacturers.  In the first six months, approximately 412,000 EVs and plug-in hybrids were sold in China, a 112 percent gain.  The first-half tally represents 313,000 EVs and 99,000 plug-in hybrids, which surged 96 percent and 182 percent, respectively. Domestically produced EVs, plug-in hybrids and fuel cell vehicles qualify for government subsidies.
ที่มา : www.autonews.comวันที่ 17  กรกฎาคม  2561

 

 

              กระทรวงอุตสาหกรรมอินโดนีเซียเตรียมพิจารณายกเว้นภาษี ให้กับบรรดาผู้ผลิตแบตเตอรี่ หวังเพิ่มการผลิตรถพลังงานไฟฟ้าในประเทศ โดยนายฮาร์จันโต อธิบดีกรมเหล็ก เครื่องจักร การขนส่ง และอิเล็กทรอนิกส์ของกระทรวงฯ คาดว่า มาตรการนี้จะจูงใจให้บรรดานักลงทุนเร่งพัฒนาอุตสาหกรรมแบตเตอรี่      นายฮาร์จันโต เสริมว่า นักลงทุน จำนวนมากจาก จีน ญี่ปุ่น และเกาหลีใต้ แสดงความสนใจเข้ามาสร้างโรงงานแบตเตอรี่ในอินโดนีเซีย แต่เขาปฏิเสธที่จะเปิดเผยชื่อนักลงทุน อินโดนีเซียตั้งเป้าเลิกใช้ยานพาหนะ ที่ใช้เชื้อเพลิงฟอสซิลภายในปี 2573
ที่มา : หนังสือพิมพ์ กรุงเทพธุรกิจ วันที่ 12 กรกฎาคม 2561

 

            China is considering a further reduction in electric-vehicle subsidies next year as the government pushes automakers to innovate rather than rely on fiscal policy to spur demand for alternative-energy cars, people familiar with the plan said. The average sales incentive per EV may be lowered by more than a third from the 2018 levels, said the people, who asked not to be identified disclosing information that isn’t public.  Vehicles may be required to be able to go at least 200 kilometers (125 miles) on a single charge to be eligible for incentives, up from 150 kilometers currently, said the people. The plan is still under discussion and subject to changes, they said. Subsidies have been key to making plug-in hybrids and EVs from companies such as BYD Co., backed by Warren Buffett, more affordable to Chinese consumers and helping the country surpass the U.S. as the world’s biggest in 2015.
ที่มา:www.autonews.com วันที่  11 กรกฎาคม 2561