นายสุรพงษ์ ไพสิฐพัฒนพงษ์ รองประธานและโฆษกกลุ่มอุตสาหกรรมยานยนต์ สภาอุตสาหกรรมแห่งประเทศไทย (ส.อ.ท.) เปิดเผยยอดการจำหน่ายรถยนต์ในเดือนส.ค.ที่ผ่านมา ว่า การส่งออกรถยนต์สำเร็จรูปในเดือนส.ค.2560 ส่งออกได้ 102,907 คัน เพิ่มขึ้นจากช่วงเดียวกันของปีก่อน 9.26% ซื้อเป็นการเพิ่มขึ้นเป็นเดือนแรกในรอบ 14 เดือน โดยส่งออกเพิ่มขึ้นเกือบทุกตลาด ยกเว้นตลาดตะวันออกกลาง และตลาดแอฟริกา คิดเป็นมูลค่าการส่งออกรถยนต์ 54,209.27 ล้านบาท เพิ่มขึ้นจากช่วงเดียวกันของปีก่อน 6.19% ทั้งหนี้หากรวมยอดการส่งออกชิ้นส่วนรถยนต์แล้ว ในเดือน ส.ค. จะมีมูลค่าการส่งออกในกลุ่มรถยนต์ทั้งสิ้น 76,501.81 ล้านบาท เพิ่มขึ้น 7.16%
ที่มา : หนังสือพิมพ์ คมชัดลึก วันที่ 21 กันยายน 2560
August 2017 results show a slowdown in EU demand for commercial vehicles (+0.01%) after July’s upsurge (+4.0%). The various segments performed differently, with demand for buses increasing strongly (+17.8%) while registrations of new trucks declined (-2.9%). Among the major markets, Spain and France recorded the highest percentage gains (+20.5% and +14.5% respectively), but the Italian market saw a substantial fall in demand (-22.9%). Over eight months in 2017, EU demand maintained momentum. With 1.6 million new commercial vehicles registered, the market went up by 3.7%. Spain had the strongest growth over the period (+15.3%), followed by France (+7.4%), Italy (+2.2%) and Germany (+1.8%). By contrast, demand for new commercial vehicles contracted by 2.6% in the United Kingdom.
ที่มา : acea.be วันที่ 21 กันยายน 2560
Europe shouldn't rush to abandon the combustion engine and must build up its own production of electric vehicle batteries to compete with China, auto suppliers and manufacturers said at the Frankfurt auto show. The comments come as the future of the car has become a hot topic in campaigning ahead of Germany's Sept. 24 election, especially after Britain and France announced plans to eventually phase out combustion engines to try to cut pollution. Roberto Vavassori, president of the European Association of Automotive Suppliers, warned a headlong rush to EVs would hand business to China, which along with South Korea and Japan dominate battery production for such vehicles. "We need to provide a sensible transition period that doesn't give unwanted gifts to our Chinese friends," he said, estimating European automakers were paying 4,000-7,000 euros ($5,000-8,000) to China for batteries for every EV.
ที่มา : www.autonews.com วันที่ 20 กันยายน 2560