Six automakers and supplier ZF TRW face a federal lawsuit seeking class-action certification over defective airbag control units.The complaint, filed Monday in U.S. District Court for the Central District of California, claims the automakers and U.S. supplier TRW, acquired by Germany's ZF Friedrichshafen in 2015, concealed airbag defects from consumers.The automaker defendants in the suit include Kia Motors America, Hyundai Motor America, Fiat Chrysler Automobiles, Mitsubishi Motors America, American Honda Motor and Toyota Motor U.S.A.The most recent lawsuit claims the airbag control unit can "seize-up" during an accident, causing airbags to fail to deploy and a seat belt lock failure.MLG, a California law firm, and Kaplan Fox and Kilsheimer, of New York, filed the suit on behalf of six plaintiffs who say they would not have bought their vehicles or paid less for them if they had known about the airbag control unit defect.The lawsuit lists more than 50 models from Acura, Honda, Dodge, Jeep, Ram, Hyundai, Kia, Mitsubishi and Toyota as containing the defective unit. In April, NHTSA expanded the investigation related to ZF TRW airbag control units to include 12.3 million vehicles by the same manufacturers named in the lawsuit.
6 ผู้ผลิตยานยนต์และ ZF TRW ผู้ผลิตเทคโนโลยีระบบขับเคลื่อน ผู้ผลิตเทคโนโลยีระบบขับเคลื่อนอัตโนมัติเผชิญกับกฎหมายเกี่ยวกับระบบถุงลมนิรภัย
6 ผู้ผลิตยานยนต์และผู้ผลิตเทคโนโลยีระบบขับเคลื่อนอย่าง ZF TRW กำลังเผชิญกับข้อกฎหมายของรัฐที่ออกมาเพื่อรับรองเกี่ยวกับข้อผิดพลาดในระบบควบคุมถุงลมนิรภัยในรถยนต์ หลังจากมีการฟ้องร้องจากลูกค้าในเรื่องข้อผิดพลาดของถุงลมนิรภัยซึ่งเกิดจากบริษัท ZF Friedrichshafen เมื่อปี 2015 จำเลยซึ่งเป็นผู้ผลิตรถยนต์ในครั้งนี้รวมไปถึง Kia Motors America, Hyundai Motor America, Fiat Chrysler Automobile, Mitsubishi Motors America, American Honda Motor, และ Toyota Motor U.S.A. ในขณะที่ Kia, Hyundai, และ ZF TRW กำลังเผชิญหน้ากับอีกคดีในลักษณะที่คล้ายกัน โดยคดีความส่วนมากมักเป็นข้อเรียกร้องเกี่ยวกับการควบคุมถุงลมนิรภัยซึ่งสามารถขยายขนาดได้ขณะเกิดอุบัติเหตุ เป็นเหตุให้การปรับใช้ถุงลมเกิดข้อผิดพลาด และตัวล็อคเข็มขัดนิรภัยขัดข้อง MGL หนึ่งในบริษัทกฎหมายในแคลิฟอร์เนียกล่าวว่า จากการยื่นคดีในนามของ6โจทก์ พวกเขากล่าวว่าจะไม่มีทางจ่ายเงินเพื่อซื้อรถยนต์ดังกล่าว ถึงแม้จะได้ในราคาที่ถูกลง แต่ก็ไม่คุ้มกับข้อผิดพลาดที่เกิดขึ้น ซึ่งทางบริษัทกฎหมายได้รายการรุ่นรถยนต์ไว้กว่า 50 รุ่น ที่เกิดข้อผิดพลาดดังกล่าวขึ้น เช่น Acura, Honda, Dodge, Jeep, Ram, Hyundai, Kia, Mitsubishi, และ Toyota โดยในเดือนเมษายนที่ผ่านมา NHTSA ได้ขยายการสอบสวนที่เกี่ยวข้องกับระบบควบคุมถุงลมนิรภัยของ ZF TRW ซึ่งมีรถยนต์กว่า 12.3 ล้านคันที่มาจากผู้ผลิตเดียวกัน
BMW and Chinese online gaming giant Tencent Holdings are teaming up to launch a computing center in China that will help develop self-driving cars in the world's biggest auto market, the companies said on Friday.The computing center, which will start operations by the end of the year, will provide cars with data-crunching capabilities to help them drive semi-autonomously and, eventually, autonomously.The two companies did not disclose the investment in the center. Sources familiar with the deal said the center will be built in the eastern city of Tianjin.The establishment of the center "will support BMW's autonomous driving development and innovation in China," Jochen Goller, head of BMW's China operations, said. "BMW can, therefore, develop autonomous driving solutions that fit better with the specific driving conditions in China," he said.BMW said the new computing center will leverage Tencent's cloud computing and big data, and provide the automaker with infrastructure needed to develop the autonomous cars.The automaker says it will likely introduce semi-autonomous, or level 3 classification, cars in China in 2021 which would need massive computing power to analyze real-time flow of digital information on road and traffic conditions.Driverless cars need sophisticated data-crunching capabilities as they rely on so-called artificial-intelligence, or neuro-network technology, to help them "learn" from experience and could eventually drive themselves without human intervention.BMW's planned Chinese computing center follows the opening earlier this year of a similar computing center in Munich.
BMW และ Tencent จะเปิดศูนย์คอมพิวเตอร์ในจีนเพื่อการพัฒนายานยนต์ไร้คนขับ
BMW และ Tencent (บริษัทเกมส์ออนไลน์ยักใหญ่ของจีน) ได้ร่วมกันตั้งศูนย์คอมพิวเตอร์เพื่อพัฒนายานยนต์ไร้คนขับ ซึ่งจะมีการเริ่มเปิดดำเนินการในปลายปีนี้ โดยจะตั้งขึ้นที่เมืองเทียนจิน ประเทศจีน โดย BMW มีความต้องการเพื่อศึกษาวิธีการขับอัตโนมัติที่เป็นเฉพาะของประเทศจีน ซึ่งจะมีการใช้คราวน์และการจัดการข้อมูลขนาดใหญ่โดย Tencent และการลงทุนสิ่งอำนวยความสะดวกโดย BMW มีการคาดการณ์ว่าจะมีการใช้รถยนต์อัตโนมัติระดับที่ 3 ในปี 2021 ดังนั้นจึงต้องมีการจัดทำระบบที่สามารถวิเคราะห์ข้อมูลการจราจรได้อย่างทันที
ที่มา : https://europe.autonews.com/automakers/bmw-tencent-will-open-computing-center-china-self-driving-cars
Toyota Motor said Friday it has agreed to develop electric vehicles with BYD, the Chinese leader in that field, aiming to roll out electric sedans and SUVs under the Toyota brand in China during the first half of the 2020s.The tie-up, which includes development of batteries for electrified vehicles, may also lead to joint production as China loosens restrictions on local manufacturing of environmentally friendly autos by foreign companies. For now, the electric vehicles likely will be manufactured at Chinese plants that Toyota already operates with two local partners.Japan's biggest automaker has been forming partnerships to make up for its slow entry into electric vehicles, as Volkswagen and other foreign rivals increasingly focus on EVs.BYD, which started as a battery manufacturer, sold roughly 250,000 electrified autos in 2018. In addition to batteries, the automaker develops motors in-house. It hopes to combine those strengths with Toyota's vehicle design expertise and production technologies.Toyota's partnership with BYD was prompted by China's move to strengthen environmental regulations in the world's largest auto market. Though hybrids may receive more favorable treatment than initially planned under the newest rules, automakers still will be required to manufacture a certain number of electrics.By bolstering its EV business, Toyota also hopes to make strides in the Chinese market, where its presence is weak compared with American and European rivals.Toyota plans to bring a mass-produced electric vehicle to market in 2020, expanding the lineup to 10 or more models in the first half of the 2020s.The automaker's other partnerships in this field include establishing a business in 2017 to develop technologies with companies such as Mazda Motor and components maker Denso. Toyota also intends to develop platforms with Subaru and release models under both of their brands in the first half of the 2020s.Toyota and Suzuki Motor have an EV partnership in India. And Toyota has joined forces with China's CATL as well as compatriots Toshiba and GS Yuasa in automotive batteries.Toyota said last month that it aims to boost sales of electrified vehicles to 5.5 million units in 2025, moving up the target date by five years.
Toyota กับ BYD ร่วมกัน พัฒนายานยนต์ไฟฟ้า
เมื่อวันศุกร์ที่ผ่านมา Toyota ประกาศจับมือกับผู้ผลิตยานยนต์ไฟฟ้า BYD ในประเทศจีน โดยเป้าหมายหลักคือพัฒนารถ Electric sedans และ รถ SUVs ภายใต้แบรนด์โตโยต้า โดยทั้งสองรุ่นเริ่มต้นการผลิตที่โรงงานในจีนเป็นหลัก BYD เริ่มต้นจากการที่พวกเขาเป็นบริษัทผลิตแบตเตอรี่ การร่วมมือกับ โตโยต้าที่เป็นบริษัทชั้นนำในการผลิตยานยนต์ การร่วมมือกันในครั้งนี้น่าจะเป็นการดึงจุดเด่นของทั้งสองบริษัทมาใช้ร่วมกันอย่างมีประสิทธิภาพ โตโยต้าหวังว่าการเข้ามาลงทุนในจีนครั้งนี้จะเกิดความก้าวหน้าในตลาดได้ง่ายกว่าการที่ต้องไปต่อสู้ในตลาดอเมริกาหรือยุโรป จากนโยบายของรัฐบาลจีนในเรื่องการผลักดันเทคโนโลยีสิ่งแวดล้อม โดยโตโยต้าวางแผนว่าภายในปี 2020 พวกเขาจะสามารถผลิตรถยนต์พลังไฟฟ้าได้เพิ่มมากขึ้นอีก 10 รุ่น และมีเป้าหมายที่จะทำยอดขายให้มากถึง 5.5 ล้านคัน ภายในปี 2025
ที่มา : https://asia.nikkei.com/Spotlight/Electric-cars-in-China/Toyota-teams-with-BYD-on-electric-cars-for-China