สมัครสมาชิกวันนี้

  • Silver
  • สมาชิกระดับ Silver
  • ฟรี
  • สามารถเข้าถึงข้อมูลข่าวสารขั้นพื้นฐานได้
  • ข้อมูลผู้ประกอบการต่างประเทศ
  • ข้อมูลสถิติในประเทศและต่างประเทศ
  • มาตรการทางการค้าระหว่างประเทศ
  • กฎ ระเบียบ นโยบายในประเทศ
  • เทคโนโลยี และงานวิจัย
  • สมัครสมาชิก

           Brussels, 15 November 2018 – In October 2018, registrations of new passenger cars continued to decline across the European Union (-7.3%), although at a more moderate pace than in September. In October 2018, registrations of new passenger cars continued to decline across the European Union (-7.3%), although at a more moderate pace than in September. The main cause is still the introduction of the new WLTP emissions test on 1 September, which resulted in an exceptional surge in registrations over the summer. As a result, demand for new cars fell in most EU countries last month, including the five major markets.From January to October 2018, EU demand for passenger cars went up by 1.6% compared to one year ago. Looking at the five biggest car markets, Spain (+10.0%) saw the highest growth rates, followed by France (+5.7%) and Germany (+1.4%). By contrast, registrations declined in Italy (-3.2%) and the United Kingdom (-7.2%).
ที่มา : acea.be วันที่ 15 พฤศจิกายน 2561
 

 

  China's light-vehicle sales fell 12 percent in October, bringing the world's biggest car market closer to an annual contraction not seen since at least 1990. Data from the country's top auto industry association released on Friday showed 10-month cumulative sales falling, amid broader slowing economic growth and a biting trade war between China and the United States. The China Association of Automobile Manufacturers said overall vehicle sales for January-October totaled 22.87 million, down 0.1 percent from the same period a year earlier. Sales in October were 2.38 million, the fourth straight month of declines and the steepest drop since early 2012. "Maintaining positive growth to the end of the year won't be easy. There could be negative growth," Yao Jie, vice secretary general of CAAM, said at a briefing in Beijing. Yale Zhang, head of Shanghai-based consultancy Automotive Foresight, said the October drop was in line with expectations, but there was little ahead to suggest things would pick up soon.

ที่มา : www.autonews.com วันที่ 14 พฤศจิกายน 2561
 

 

            นายสมคิด จาตุศรีพิทักษ์ รองนายกรัฐมนตรี ฝ่ายเศรษฐกิจ กล่าวภายหลัง นายโอซามุ มาสุโกะ ประธานเจ้าหน้าที่บริหาร มิตซูบิชิ มอเตอร์ส คอร์ปอเรชั่น ประเทศญี่ปุ่น เข้าพบว่า มิตซูบิชิจะยื่นขอส่งเสริมการลงทุนในกิจการผลิต รถยนต์ไฟฟ้าและชิ้นส่วน รวมถึงสถานี อัดประจุไฟฟ้า คือ รถยนต์ไฟฟ้าแบบผสมเสียบปลั๊ก (plug-in hybrid electric vehicle : PHEV) มูลค่าการลงทุน 5 พันล้านบาท และรถยนต์ไฟฟ้า แบบแบตเตอรี่ (battery electric vehicle : BEV) และโรงงานแบตเตอรี่ 6 พันล้านบาท โดยจะยื่นขอรับการส่งเสริมการลงทุนกับสำนักงานคณะกรรมการส่งเสริมการลงทุน (บีโอไอ) ภายในเดือนธันวาคมปีนี้    ก่อนหน้านี้ นายมาสุโกะยืนยันว่า มิตซูบิชิ ผลิตรถอีวีมาตั้งแต่ปี 2009 และรถปลั๊ก-อิน ไฮบริด ตั้งแต่ปี 2013 ซึ่งถือว่ามิตซูบิชิ มีเทคโนโลยีและความพร้อมสำหรับรถยนต์ทั้ง 2 ประเภท ส่วนกลุ่มรถอีวีคงต้องมองกันอีกทีว่า ประเทศไทยจะมีความพร้อมแค่ไหน
ที่มา : หนังสือพิมพ์  ประชาชาติธุรกิจ วันที่ 14 พฤศจิกายน 2561