สมัครสมาชิกวันนี้

  • Silver
  • สมาชิกระดับ Silver
  • ฟรี
  • สามารถเข้าถึงข้อมูลข่าวสารขั้นพื้นฐานได้
  • ข้อมูลผู้ประกอบการต่างประเทศ
  • ข้อมูลสถิติในประเทศและต่างประเทศ
  • มาตรการทางการค้าระหว่างประเทศ
  • กฎ ระเบียบ นโยบายในประเทศ
  • เทคโนโลยี และงานวิจัย
  • สมัครสมาชิก

            In 2019 European automakers and suppliers will face the challenges of possible tariffs imposed by President Donald Trump on vehicles imported into the U.S. from Europe, as well as a weak China market and the rising popularity of car- haring and ride-hailing services. The Stoxx 600 Automobiles & Parts Index is likely to conclude 2018 as one of the two worst-performing sectors on the region’s wider share gauge. The industry measure is in its steepest year-to-date decline since a 45 percent plunge during the global recession a decade ago.
ที่มา : www.autonews วันที่ 28 ธันวาคม 2561

 

     China's state planner approved tougher new regulations on investment in the auto industry, a draft of which spooked automakers earlier this year, as it tightens the screws on companies adding manufacturing capacity. The National Development and Reform Commission also said it would ban the establishment of new independent enterprises that make only traditional combustion engines, amid the country's wider push toward new-energy vehicles. The new rules, which take effect Jan. 10, are part of a drive by Beijing to trim excess capacity in the sector, even as the world's largest auto market grapples with a protracted slowdown. A draft of the policy released earlier this year alarmed some foreign carmakers, who worried Beijing was trying to trigger consolidation of the country's flabby auto industry through mergers and strategic cooperation.

ที่มา :  www.autonews.com วันที่ 27 พฤศจิกายน 2561

 

         รองเลขาธิการคณะกรรมการส่งเสริมการลงทุน(บีโอไอ)เปิดเผยว่าคณะอนุกรรมการพิจารณาโครงการส่งเสริมการลงทุนได้อนุมัติส่งเสริมการลงทุนโครงการสถานีบริการอัดประจุไฟฟ้าสำหรับรถยนต์ไฟฟ้าของบริษัทพลังงานมหานคร เงินลงทุนทั้งสิ้น 1,092 ล้านบาท นับเป็นโครงการลงทุนแห่งแรกในกิจการสถานีบริการอัดประจุไฟฟ้าสำหรับรถยนต์ไฟฟ้าของภาคเอกชนที่ได้รับส่งเสริมการลงทุนจากบีโอไอโครงการดังกล่าวเป็นการลงทุนเพื่อรองรับการขยายตัวของรถยนต์ไฟฟ้าแบบผสมเสียบปลั๊ก หรือปลั๊กอินไฮบริด (Plug-In Hybrid Electric Vehicle: PHEV) และรถยนต์ไฟฟ้าแบบแบตเตอรี่ (Battery Electric Vehicle : BEV) ปัจจุบันค่ายรถยนต์ชั้นนำของโลกได้ให้ความสนใจและวางแผนจะตั้งฐานการผลิตรถยนต์ไฟฟ้าในประเทศไทย โดยตามแผนของการขับเคลื่อนด้านพลังงานและส่งเสริมการใช้งานรถยนต์ไฟฟ้าของรัฐบาลคาดว่าจะมีรถยนต์ไฟฟ้าส่วนบุคคลไม่น้อยกว่า 1.2 ล้านคัน ภายในปี 2564
ที่มา : หนังสือพิมพ์ แนวหน้า วันที่ 26 ธันวาคม 2561