ตลาดรถยนต์ช่วงโลว์ซีซั่นที่หลายคนคิดว่าตลาดน่าจะเงียบเหงา กลับตรงกันข้าม แถมยังกระทุ้งแคมเปญกันรุนแรงด้วย นายโรลันด์ โฟลเกอร์ ประธานบริหาร บริษัท เมอร์เซเดส-เบนซ์ (ประเทศไทย) จำกัด เปิดเผยถึงภาพความต้องการตลาดรถยนต์พรีเมี่ยมในช่วงครึ่งปีแรกที่ผ่านมาว่า ยังไม่ได้รับผลกระทบจากความผันผวนทางเศรษฐกิจหรือสงครามการค้า ทั้งนี้เป็นผลเนื่องจากบริษัทยังมุ่งทำการตลาดเข้าไปยังกลุ่มลูกค้าโดยตรง ส่งผลให้ยอดขายช่วง 6 เดือนแรกเป็นไปตามเป้า และเชื่อว่าทั้งปีทำได้ตามตัวเลขที่ตั้งไว้แน่นอน
ขณะที่นายคริส เวลส์ กรรมการผู้จัดการ บริษัท วอลโว่ คาร์ (ประเทศไทย) จำกัด กล่าวว่า ตลาดรถหรูถือว่าแข่งขันกันรุนแรง แต่ผลประกอบการ 6 เดือนแรกของวอลโว่ อยู่ในเกณฑ์ดี ทำได้ 1,079 คัน เพิ่มขึ้น 91% จากช่วงเวลาเดียวกันของปีก่อน และในจำนวนนี้พบว่ามียอดขายจากกลุ่ม SMEs ซึ่งเป็นลูกค้าใหม่ของวอลโว่โตขึ้นอย่างเห็นได้ชัด ด้านนายปรีชา นินาทเกียรติกุล ผู้จัดการทั่วไป มินิ ประเทศไทย กล่าวถึงยอดขาย 6 เดือนแรกปีนี้ มินิโตขึ้น 25% หรือมียอดขายราว 435 คัน ฟันธงว่าทั้งปีน่าจะทะลุ 1,000 คัน
ที่มา: หนังสือพิมพ์ประชาชาติธุรกิจ ฉบับวันที่ 15 สิงหาคม 2562
Just two years ago, India's huge car market was booming and global players were rushing to invest. Now it's been slammed into reverse. Sales of passenger vehicles plunged 31% in July, according to figures released by the Society of Indian Automobile Manufacturers (SIAM). It's the ninth straight month of declines and the sharpest one-month drop in more than 18 years.
But the country's biggest carmakers are now struggling. New safety and emission regulations have driven up prices, troubles among India's consumer finance providers have hit lending and a broader economic slowdown has made consumers reluctant to spend.
Maruti Suzuki, which accounts for roughly half the passenger cars sold in India, reported a 36.7% drop in vehicle sales in July. Sales at Tata Motors (TTM), which owns Britain's biggest carmaker Jaguar Land Rover, plunged 31%.
Mahindra & Mahindra (MAHMF), the leading Indian manufacturer of electric vehicles, suffered a 17% slump. It said last week that it would have "no production days" at several plants for up to 14 days this quarter to manage falling sales.
Global rivals are also suffering. South Korea's Hyundai (HYMTF), the No.2 player in India, saw its sales fall 10% in July compared to the same month last year, while Japanese giant Toyota (TM) fell 24%.
ที่มา: https://edition.cnn.com ฉบับวันที่ 14 สิงหาคม 2562
Just two years ago, India's huge car market was booming and global players were rushing to invest. Now it's been slammed into reverse. Sales of passenger vehicles plunged 31% in July, according to figures released by the Society of Indian Automobile Manufacturers (SIAM). It's the ninth straight month of declines and the sharpest one-month drop in more than 18 years.
But the country's biggest carmakers are now struggling. New safety and emission regulations have driven up prices, troubles among India's consumer finance providers have hit lending and a broader economic slowdown has made consumers reluctant to spend.
Maruti Suzuki, which accounts for roughly half the passenger cars sold in India, reported a 36.7% drop in vehicle sales in July. Sales at Tata Motors (TTM), which owns Britain's biggest carmaker Jaguar Land Rover, plunged 31%.
Mahindra & Mahindra (MAHMF), the leading Indian manufacturer of electric vehicles, suffered a 17% slump. It said last week that it would have "no production days" at several plants for up to 14 days this quarter to manage falling sales.
Global rivals are also suffering. South Korea's Hyundai (HYMTF), the No.2 player in India, saw its sales fall 10% in July compared to the same month last year, while Japanese giant Toyota (TM) fell 24%.
ที่มา: https://edition.cnn.com ฉบับวันที่ 14 สิงหาคม 2562