สมัครสมาชิกวันนี้

  • Silver
  • สมาชิกระดับ Silver
  • ฟรี
  • สามารถเข้าถึงข้อมูลข่าวสารขั้นพื้นฐานได้
  • ข้อมูลผู้ประกอบการต่างประเทศ
  • ข้อมูลสถิติในประเทศและต่างประเทศ
  • มาตรการทางการค้าระหว่างประเทศ
  • กฎ ระเบียบ นโยบายในประเทศ
  • เทคโนโลยี และงานวิจัย
  • สมัครสมาชิก

             Vietnam imported 11,172 cars between January and September, up 5,142 units from the same period last year. According to statistics of the General Department of Vietnam Customs, more than 10,800-92 per cent-were imported from Thailand and Indonesia. The remainder came from Japan, the US and Germany. Cars with nine or fewer seats shipped to ports in HCM City accounted for more than 51 per cent of total car imports to Vietnam.  Vietnamese Businesses spent US$ 2.5 billion (Bt59.54 billion) importing auto parts in the period.  The part from Thailand, India and Indonesia were mostly electric cables and steel imported by Toyota, Ford and Nissan for use by domestic carmakers
ที่มา : หนังสือพิมพ์ The Nation วันที่ 10 ตุลาคม 2561

 

          ฟอร์ด ค่ายรถยนต์รายใหญ่ของสหรัฐ ประกาศ จะลดพนักงานทั่วโลกแต่ไม่ได้ระบุชัดเจน หลังประกาศเมื่อเดือนก.ค.ว่า จะปรับโครงสร้างครั้งใหญ่ โดยฟอร์ด ระบุว่า ขณะนี้บริษัทกำลังเข้าสู่ ขั้นแรกของการจัดระบบพนักงานประจำทั่วโลกครั้งใหม่ เพื่อสร้าง สภาพการทำงานที่มีพลวัตและส่งเสริมความสำเร็จ และมีความเหมาะสม กับการทำธุรกิจมากขึ้น ซึ่งทำให้ต้องลดจำนวนพนักงาน และบริษัท จะแถลงรายละเอียดที่ชัดเจนเมื่อถึงเวลาเหมาะสม    อย่างไรก็ตาม ฟอร์ด เพิ่งประกาศปรับปรุงการทำงานครั้งใหญ่ ที่อาจทำให้ต้องเสียค่าใช้จ่ายแต่ละครั้ง 11,000 ล้านดอลลาร์ ตลอดช่วง  3-5 ปีข้างหน้า
ที่มา : หนังสือพิมพ์ กรุงเทพธุรกิจ วันที่ 8 ตุลาคม 2561

 

         Now that Europe's automakers are ramping up plans for electrified vehicles, suppliers are investing in industrial scale battery cell production in the region. Production of lithium ion battery cells is currently concentrated in Asia's consumer electronics industry where the technology first took root, made by the likes of Korea's LG Chem and Samsung SDI, and Panasonic of Japan. Cells are exported to Europe for assembly into battery packs. This will change now that almost all major European brands are preparing to launch electrified vehicles over the next 18 months to meet tougher CO2 emission targets that start to take effect in 2020.
ที่มา : www.autonews.com วันที่ 5 ตุลาคม 2561