สมัครสมาชิกวันนี้

  • Silver
  • สมาชิกระดับ Silver
  • ฟรี
  • สามารถเข้าถึงข้อมูลข่าวสารขั้นพื้นฐานได้
  • ข้อมูลผู้ประกอบการต่างประเทศ
  • ข้อมูลสถิติในประเทศและต่างประเทศ
  • มาตรการทางการค้าระหว่างประเทศ
  • กฎ ระเบียบ นโยบายในประเทศ
  • เทคโนโลยี และงานวิจัย
  • สมัครสมาชิก

China's Neolix signed a preliminary agreement with Middle East e-commerce company noon to test autonomous vehicles in Saudi Arabia and the United Arab Emirates.Neolix will build driverless vehicles customized for the region's weather conditions, where temperatures can soar above 50 degrees Celsius in the summer, noon said in a statement on Tuesday.Noon, a joint venture between Saudi Arabia's sovereign Public Investment Fund and Dubai billionaire Mohamed Alabbar, will focus on “last mile delivery” of the vehicles in select areas of Abu Dhabi and Dubai over the next few weeks, the company added.It did not give trial dates for Saudi Arabia.Neolix and noon signed the agreement during the state visit of Emirati crown prince Mohamed bin Zayed al-Nahyan to China.Chinese ride-hailing giant Didi Chuxing signed an agreement on Monday with Symphony Investment, which is funded by Middle Eastern companies including Dubai's Emaar Properties, to open a joint venture headquarters in Abu Dhabi that will "promote sharing economy and internet consumer services in the region."Abu Dhabi sovereign wealth fund Mubadala is considering joining the venture, a Didi statement said, without giving further details.Uber and Dubai’s Careem, which Uber is buying, are the largest ride-hailing operators in the Middle East. "The news of further investment into our region’s sharing economy shows increased investor confidence and recognition of the enormous opportunity that lies with this young, tech savvy, aspiring population," Careem CEO Mudassir Sheikha said.

Neolix เริ่มทดสอบยานยนต์อัตโนมัติที่ ซาอุดีอาระเบีย

Neolix ได้ลงนามทำสัญญาขั้นต้นกับบริษัท e-commerce ของซาอุดีอาราเบีย เพื่อนำยานยนต์ไร้คนบังคับไปทดสอบใน UAE Neolix จะพัฒนาระบบของตัวรถตามสภาพแวดล้อมและสภาพอากศในแต่ละที่ Didi Chuxing บริษัท ride-hailing ของจีนนั้นก็ร่วมลงนามในสัญญานี้ด้วย “การเข้ามาของนักลงทุนในประเทศของเรานั้น แสดงให้เห็นถึงความมั่นใจและโอกาศที่เกิดขึ้นมาจาก เทคโนโลยีนี้” Mudassir Sheikha กล่าว

ที่มา: https://www.autonews.com/china/neolix-test-autonomous-vehicles-saudi-uae

BMW plans to double its U.S. production capacity for lithium ion battery packs at its U.S. factory to support electric vehicle output at its largest global plant.The fourth-generation batteries will be used in plug-in hybrid models of the BMW X5 and the future BMW X3, the automaker said Wednesday.The $10 million investment comes as BMW embarks on an ambitious plan to launch 25 electrified vehicles — nearly half of which will be full electric — by 2023.BMW said the additional capacity required it to add an assembly line and expand its battery production area at its assembly plant in Spartanburg, South Carolina, to more than 86,000 square feet.The new line will be able to produce different types of batteries.BMW has assembled lithium ion battery packs in Spartanburg since 2015 and has produced more than 45,000 units for the X5.More than 120 people will be employed in battery pack assembly at the plant by year end.Local assembly of the BMW X5 xDrive45e will begin in August, and BMW X3 xDrive30e production will start in December

BMW วางแผนที่จะเพิ่มกำลังการผลิตแบตเตอรี่ลิเทียมเป็น 2 เท่าที่สหรัฐอเมริกา

BMW วางแผนที่จะเพิ่มกำลังการผลิตแบตเตอรี่ลิเทียมเป็น 2 เท่าในโรงงานที่สหรัฐอเมริกาเพื่อรองรับการผลิตรถยนต์ไฟฟ้าในโรงงานขนาดใหญ่ที่สุดของโลก สำหรับแบตเตอรี่รุ่นที่ 4 นั้นใช้สำหรับรถยนต์ PHEV รุ่น BMW X5 และ BMW X3 ในอนาคตอีกด้วย BMW กล่าวว่าการเพิ่มกำลังการผลิตนั้นจำเป็นต้องเพิ่มไลน์การประกอบและขยายพื้นที่โรงงานใน South Carolina มากกว่า 86,000 ตารางฟุต ไลน์การผลิตใหม่นั้นจะสามารถผลิตแบตเตอรี่ได้หลากหลายประเภท BMW ประกอบแพ็คแบตเตอรี่ใน Spartanburg ตั้งแต่ปี 2015 และผลิตได้มากกว่า 45,000 คันสำหรับรุ่น X5 การประกอบ BMW รุ่น X5 xDrive45e จะเริ่มในเดือนสิงหาคมและการผลิต BMW X3 xDrive30e จะเริ่มในเดือนธันวาคม

ที่มา : Automotive News Europe  ประจำวันที่ 26 ก.ค. 2562

Jaguar Land Rover recorded a quarterly pretax loss of 395 million pounds ($492 million) before exceptional items during the quarter ended June 30, compared with a 264-million pound ($328.8 million) loss in the year earlier period, parent company Tata Motors said in a statement. Quarterly revenues declined 2.8 percent to 5.1 billion pounds ($6.4 billion.) Global retail sales of Land Rover and Jaguar vehicles fell 11.6 percent to 128,615 for the quarter. But JLR had record sales in its U.K. home market, up 2.6 percent year-on-year, while China sales rose in June compared with the prior month.The results mainly reflect lower revenue resulting from the weaker market conditions, Tata Motors  said. Additional plant shutdown time resulting from Brexit contingency planning and delays in WLTP certification also contributed to the lower sales and profits, it said.JLR has been one of the biggest victims of a slowing Chinese car market, with its deliveries to dealerships plunging for 12 consecutive months.

จากัวร์ แลนด์ โรเวอร์ สูญเสียเป็นวงกว้าง ทั้งในยอดขายที่ลดลง และความท้าทายทางการค้า

จากัวร์ แลนด์ โรเวอร์ (Jaguar Land Rover : JLR) ประสบกับการขาดทุนกว่า 395 ล้านปอนด์ (492 ล้านดอลลาร์สหรัฐ) จากรายงานการบัญชีในช่วงไตรมาสแรกของปี ก่อนรายการพิเศษระหว่างไตรมาสที่ 2 ที่จบลงในวันที่ 30 มิถุนายน เปรียบเทียบกับการขาดทุน 264 ล้านปอนด์ (328.8 ล้านดอลลาร์สหรัฐ) ในปีก่อนหน้า โดยบริษัทแม่อย่างบริษัททาทา มอเตอร์ กล่าวในรายงานว่า รายได้ในไตรมาสแรกลดลง 2.8 เปอร์เซ็นต์ ที่ 5.1 พันล้านปอนด์ (6.4 ล้านดอลลาร์สหรัฐ) ข้อมูลจากผู้แทนจำหน่ายรถยนต์จากัวร์ แลนด์ โรเวอร์ทั่วโลกแจ้งว่า ยอดขายรถยนต์จากัวร์ แลนด์ โรเวอร์ ตกลงมากว่า 11.6 เปอร์เซ็นต์ ที่ 128,615 คันในไตรมาสแรก แต่ JLR บันทึกยอดขายในสหราชอาณาจักร พบว่ายอดขายเพิ่มขึ้น 2.6 เปอร์เซ็นต์ ปีต่อปี ในขณะที่ยอดขายในจีนเพิ่มขึ้นในเดือนมิถุนายน เมื่อเทียบกับเดือนก่อนหน้า โดยผลกระทบหลักอยู่ที่รายได้ที่ลดลง เป็นผลมาจากสภาพตลาดที่ไม่ดีเท่าที่ควร การ shutdown ในโรงงานบางส่วนซึ่งเป็นผลมาจากแผนฉุกเฉิน Brexit และความล่าช้าในการรับรองมาตรการการวัดการปล่อยก๊าซคาร์บอนไดออกไซด์ (WLTP certification) เป็นเหตุให้ยอดขายและกำไรลดลงเช่นกัน JLR เป็นหนึ่งในผู้ได้รับผลกระทบรายใหญ่จากการชะลอตัวของตลาดรถยนต์ในจีน จากยอดขนส่งสู่ผู้แทนจำหน่ายซึ่งไม่คงที่เป็นเวลากว่า 12 เดือน

ที่มา: Automotive News Europe ประจำวันที่ 25 กรกฎาคม 2562