สมัครสมาชิกวันนี้

  • Silver
  • สมาชิกระดับ Silver
  • ฟรี
  • สามารถเข้าถึงข้อมูลข่าวสารขั้นพื้นฐานได้
  • ข้อมูลผู้ประกอบการต่างประเทศ
  • ข้อมูลสถิติในประเทศและต่างประเทศ
  • มาตรการทางการค้าระหว่างประเทศ
  • กฎ ระเบียบ นโยบายในประเทศ
  • เทคโนโลยี และงานวิจัย
  • สมัครสมาชิก

             The China Association of Automobile Manufacturers, a government-backed industry trade group, called on domestic provinces that havent adopted State 6 vehicle emission standards not to enact the new rules ahead of schedule. Widespread adoption of the new standards, equivalent to Euro 6 rules, in China would make more consumers reluctant to buy new vehicles and aggravate inventory pressure on car dealers, the association warned in an open letter last week. Taking their cue from the Blue Sky Protection campaign Beijing launched last year, four municipalities Beijing, Shanghai, Tianjin and Chongqing -- and 11 provinces in China have pledged to enact the new standards on July 1, one year ahead of the original schedule set by the Ministry of Environment Protection. The four cities and provinces accounted for 65 percent of China's new light-vehicle sales in 2018.Upgrading the emissions standards to State 6 from State 5, which are similar to Euro 5, has been a major cause of the prolonged downturn in Chinas new-car market in the past few months, according to the association

 

กลุ่มอุตสาหกรรมในจีน เรียกร้องไม่ให้เร่งรีบบังคับใช้มาตรฐานการไอเสียที่เข้มงวดเร็วกว่ากำหนดการเดิม

สมาคมผู้ผลิตยานยนต์ของจีนซึ่งเป็นกลุ่มการค้าอุตสาหกรรมที่ได้รับการสนับสนุนจากรัฐบาล เรียกร้องให้จังหวัดในประเทศที่ยังไม่ได้ปฏิบัติตามมาตรฐานไอเสียระดับ 6 ไม่ให้เร่งรีบบังคับใช้ก่อนกำหนด เพราะในปัจจุบันการใช้มาตรฐานการปล่อยไอเสียใหม่ ที่เทียบเท่ากับกฎ EURO 6 ในประเทศจีนทำให้ผู้บริโภคจำนวนมากลังเล    ที่จะซื้อรถยนต์ใหม่ เกิดความกังวลของตัวแทนจำหน่ายรถยนต์ที่ยังมีรถเหลือในสต๊อกโดยอิทธิพลจากการรณรงค์ “blue sky protection campaign” มี 4 เมือง ปักกิ่ง, เซี่ยงไฮ้,เทียนจินและฉงชิ่ง และอีก 11จังหวัดในประเทศจีน ได้ประกาศใช้มาตรฐาน EURO 6 ในวันที่ 1 กรกฎาคม ปีนี้ ซึ่งเร็วกว่ากำหนดการเดิมหนึ่งปี ที่ทางกระทรวงคุ้มครองสิ่งแวดล้อมเคยประกาศไว้ ซึ่งพื้นที่ดังกล่าวที่เป็น 65% ของยอดขายรถยนต์ใหม่ของจีนในปี 2018 ด้วยเหตุนี้เป็นสาเหตุสำคัญของการชะลอตัวของตลาดรถยนต์ใหม่ของจีนในช่วงไม่กี่เดือนที่ผ่านมา

ที่มา: Automotive News China