Volvo Cars has signed long-term, multi-billion dollar agreements with Asian manufacturers CATL and LG Chem to supply lithium ion batteries over the next decade to models from its namesake brand and subsidiary Polestar, the company said Wednesday.The deal is crucial to helping Volvo reach its goal of having full-electric cars account for half of its global sales by 2025.“The future of Volvo Cars is electric and we are firmly committed to moving beyond the internal combustion engine,” CEO Hakan Samuelsson said in a release. “Today’s agreements with CATL and LG Chem demonstrate how we will reach our ambitious electrification targets.”For LG Chem, the deal is an extension of its Volvo business as it already provides the batteries for plug-in hybrid variants of models such as the XC90, XC60 and V60.Volvo’s first battery assembly line is under construction at its vehicle manufacturing plant in Ghent, Belgium, and will be ready by year-end to start supplying the full-electric version of the XC40 compact SUV, which will be revealed later this year. Plug-in hybrid variants of the XC40 are already made in Ghent.The XC40 will be the first battery-driven model from the Swedish brand and the second full-electric vehicle from the Volvo Car Group. The first was the Polestar 2.Both vehicles will be on the road by 2020.In addition, both battery-driven models will use the Compact Modular Architecture (CMA) that Volvo developed with Chinese sister brand Geely Automobile. CMA also underpins the 01, 02 and 03 from sibling brand Lynk & CO.The full-electric XC40, Polestar 2 and Lynk & CO 01 will be built on a single production line at a Volvo-operated plant in Luqiao, China.Volvo also plans to offer full-electric models underpinned by the second generation of its Scalable Product Architecture, called SPA2.China’s CATL and LG Chem of South Korea have battery contracts with multiple automakers. Both are playing a key role in boosting the output of EV batteries in Europe.LG Chem was the first Asian supplier to open a battery plant in Europe when it started production at a new Poland facility last year manufacturing cells for Daimler, Porsche, Volvo, Audi, Renault and Jaguar.The company is already planning to expand annual capacity to 70 gigawatt hours in the next few years from about 3 to 5 GWh now, according to Polish media reports that quoted Jong Hyun Kim, president of LG Chem Energy Solutions.CATL, short for Contemporary Amperex Technology Ltd., is scheduled to start production at its 240 million euro factory in Erfurt, Germany, in 2022. That factory that will start by supplying BMW.When asked whether Volvo will also be supplied by the Erfurt plant a spokesman told Automotive News Europe in an email that the company would not comment on sites but added that both suppliers would be present in Europe, Asia and the United States.
บริษัท วอลโว่ ได้เลือกบริษัท CATL และ LG Chem ผลิตแบตเตอรี่สำหรับรถยนต์ไฟฟ้า
ค่ายรถยนต์อย่างบริษัท วอลโว่ คาร์ ได้ประกาศลงนามในข้อตกลงในระยะยาว ที่มีมูลค่าสัญญาหลายพันล้านดอลลาร์กับผู้ผลิตแบตเตอรี่ในเอเชียอย่าง CATL และ LG Chem เพื่อจัดหาแบตเตอรี่ลิเธียมไอออนในทศวรรษหน้าให้กับรถยนต์รุ่นใหม่จากแบรนด์เนมที่มีชื่อเสียง บริษัทในเครือโพลีสตาร์กล่าว ข้อตกลงนี้มีความสำคัญอย่างยิ่งที่จะช่วยให้วอลโว่บรรลุเป้าหมายในการมีรถยนต์ไฟฟ้าเต็มรูปแบบ ที่จะมียอดขายเป็นครึ่งหนึ่งทั่วโลกภายในปีพ.ศ. 2568 “ อนาคตของวอลโว่คาร์คือไฟฟ้าและเรามุ่งมั่นที่จะก้าวต่อไป Samuelsson กล่าวว่าในรุ่น “ ข้อตกลงวันนี้กับ CATL และ LG Chem แสดงให้เห็นว่าเราจะบรรลุเป้าหมายการใช้พลังงานไฟฟ้าที่ทะเยอทะยานของเราได้อย่างไร”สำหรับ LG Chem ข้อตกลงนี้เป็นส่วนเสริมของธุรกิจวอลโว่เนื่องจากมีแบตเตอรี่สำหรับปลั๊กอินไฮบริดหลากหลายรุ่นเช่น XC90, XC60 และ V60 สายการประกอบแบตเตอรีแรกของวอลโว่อยู่ระหว่างการก่อสร้างที่โรงงานผลิตรถยนต์ในเมือง Ghent ประเทศเบลเยียมและจะพร้อมใช้งานภายในสิ้นปีเพื่อเริ่มจัดหารถเอสยูวีรุ่น XC40 ขนาดกะทัดรัดซึ่งจะเปิดเผยในปลายปีนี้ ปลั๊กอินไฮบริดผันแปรของ XC40 นั้นได้ทำขึ้นในเกนต์แล้ว XC40 จะเป็นรุ่นที่ขับเคลื่อนด้วยแบตเตอรี่รุ่นแรกจากแบรนด์สวีเดนและรถยนต์ไฟฟ้าเต็มรูปแบบคันที่สองจาก Volvo Car Group อันแรกก็คือโพลสตา 2 ยานพาหนะทั้งสองคันจะเปิดตัวในปี พ.ศ. 2563 นอกจากนี้ทั้งสองรุ่นใช้แบตเตอรี่จะใช้ Compact Modular Architecture (CMA) ที่วอลโว่พัฒนาด้วย Geely Automobile แบรนด์น้องสาวชาวจีน CMA ยังได้รับการสนับสนุนจาก 01, 02 และ 03 จากแบรนด์พี่น้อง Lynk & CO ด้วยไฟฟ้าเต็มรูปแบบ XC40, Polestar 2 และ Lynk & CO 01 จะถูกสร้างขึ้นในสายการผลิตเดียวที่โรงงานที่ดำเนินการโดย Volvo ใน Luqiao, จีนวอลโว่ยังวางแผนที่จะนำเสนอรถยนต์ไฟฟ้าเต็มรูปแบบที่ได้รับการสนับสนุนจากสถาปัตยกรรมผลิตภัณฑ์ที่ปรับขยายได้รุ่นที่สองที่เรียกว่า SPA2CATL ของจีนและ LG Chem ของเกาหลีใต้มีสัญญาแบตเตอรี่กับผู้ผลิตรถยนต์หลายราย ทั้งสองจะมีบทบาทสำคัญในการส่งเสริมการส่งออกของแบตเตอรี่ EV ในยุโรปLG Chem เป็นซัพพลายเออร์รายแรกในเอเชียที่เปิดโรงงานผลิตแบตเตอรี่ในยุโรปเมื่อเริ่มผลิตที่โรงงานแห่งใหม่ในโปแลนด์เมื่อปีที่แล้วเพื่อผลิตเซลล์สำหรับ Daimler, Porsche, Volvo, Audi, Renault และ Jaguar บริษัท กำลังวางแผนที่จะขยายกำลังการผลิตต่อปีเป็น 70 กิกะวัตต์ชั่วโมงในอีกไม่กี่ปีข้างหน้าจากประมาณ 3 ถึง 5 กิกะวัตต์ชั่วโมงในขณะนี้ตามรายงานของสื่อโปแลนด์ที่อ้างถึง Jong Hyun Kim ประธาน บริษัท LG Chem Energy Solutions CATL ย่อมาจาก Contemporary Amperex Technology Ltd. มีกำหนดจะเริ่มการผลิตที่โรงงาน 240 ล้านยูโรในเมือง Erfurt ประเทศเยอรมนีในปี 2565 โรงงานที่จะเริ่มผลิตโดยจัดหา BMW เมื่อถามว่าโรงงานของ Erfurt จะจัดหาวอลโว่ด้วยหรือไม่โฆษกของAutomotive News Europe กล่าว ในอีเมลที่ บริษัท จะไม่แสดงความคิดเห็นในเว็บไซต์ แต่เสริมว่าซัพพลายเออร์ทั้งสองจะปรากฏในยุโรปเอเชียและสหรัฐอเมริกา
ที่มา : Automotive News Europe ฉบับวันที่ 15 พฤษภาคม 2562