Lucid Motors has hired Peter Hochholdinger, Tesla's former head of production, as vice president of manufacturing.The Newark, California, electric-car maker, which has a more than $1 billion investment from Saudi Arabia's Public Investment Fund, was founded in 2007 as Atieva by Sam Weng and Bernard Tse, a former vice president of Tesla.In April Lucid named Peter Rawlinson, former chief engineer of Tesla's Model S, as its CEO.Rawlinson said Hochholdinger's experience in manufacturing would help the company launch the Lucid Air and other future models.Lucid positions itself as being less of a direct competitor to Tesla than with luxury automakers such as Audi or BMW, Rawlinson has said.Hochholdinger, a former production executive at Audi, left Tesla last week after three years with the company. At Tesla, he was tasked with improving production for Tesla's luxury Model S sedan and Model X SUV as well as helping build a cost-effective manufacturing program for the Model 3 sedan.He was the latest high-profile executive to leave Tesla in the past two years as the automaker struggles to ramp up production of Model 3, which is seen as crucial for its long-term profitability.
เรื่อง : บริษัท Lucid Motors ได้มีการว่าจ้าง นาย Hochholdinger อดีตหัวหน้าฝ่ายผลิตของบริษัท เทสล่า
ทางบริษัท Lucid Motors ได้ว่าจ้างนาย Peter Hochholdinger อดีตหัวหน้าฝ่ายผลิตของบริษัท Tesla ในฐานะรองประธานฝ่ายการผลิต ผู้ผลิตรถยนต์ไฟฟ้านิวอาร์กแคลิฟอร์เนียซึ่งมีเงินลงทุนมากกว่า 1 พันล้านดอลลาร์จากกองทุนเพื่อการลงทุนสาธารณะของซาอุดิอาระเบียก่อตั้งขึ้นในปี 2550 ในฐานะ Atieva โดย Sam Weng และ Bernard Tse อดีตรองประธานบริษัทของ Tesla ในเดือนเมษายน Lucid ได้มีการว่าจ้างนาย Peter Rawlinson อดีตหัวหน้าวิศวกรของ Model S ของ Tesla ในฐานะ CEO Rawlinsonกล่าวว่าประสบการณ์ของ Hochholdingerในการผลิตจะช่วยให้ บริษัท เปิดตัว Lucid Air และรุ่นอื่น ๆ ในอนาคต Rawidinson กล่าวว่า Lucid วางตำแหน่งตัวเองว่าเป็นคู่แข่งโดยตรงกับ Tesla น้อยกว่าผู้ผลิตรถยนต์หรูหราอย่าง Audi หรือ BMW Hochholdinger อดีตผู้บริหารฝ่ายผลิตของ Audi ออกจาก Tesla เมื่อสัปดาห์ที่แล้วหลังจากสามปีกับ บริษัท ที่เทสลาเขาได้รับมอบหมายให้ปรับปรุงการผลิตสำหรับซีดานและเอสยูวีรุ่นหรูของเทสลารวมทั้งช่วยสร้างโปรแกรมการผลิตที่ประหยัดต้นทุนสำหรับซีดานรุ่น 3 เขาเป็นผู้บริหารระดับสูงคนล่าสุดที่ออกจากเทสลาในช่วงสองปีที่ผ่านมาเนื่องจากผู้ผลิตรถยนต์พยายามที่จะเพิ่มกำลังการผลิตของโมเดล 3 ซึ่งถือเป็นสิ่งสำคัญสำหรับการทำกำไรในระยะยาว
ที่มา : Automotive News Europe ฉบับวันที่ 2 กรกฎาคม 2562