สมัครสมาชิกวันนี้

  • Silver
  • สมาชิกระดับ Silver
  • ฟรี
  • สามารถเข้าถึงข้อมูลข่าวสารขั้นพื้นฐานได้
  • ข้อมูลผู้ประกอบการต่างประเทศ
  • ข้อมูลสถิติในประเทศและต่างประเทศ
  • มาตรการทางการค้าระหว่างประเทศ
  • กฎ ระเบียบ นโยบายในประเทศ
  • เทคโนโลยี และงานวิจัย
  • สมัครสมาชิก

           Registrations in Italy fell 1.2 percent in May to 197,307, according to the countrys Ministry of Infrastructure and Transport.The decline comes despite one more selling day in May than the same month of 2018.According to market researcher Dataforce, demand from private customers declined 7.4 percent after growing 2.5 percent in April. Deliveries to short-term rental fleets jumped 24 percent and those to long-term rentals increased 20 percent, while sales to companies were down 3 percent. Self-registrations by dealers were up 1.3 percent, while self-registrations by automakers dropped 76 percent.The 2019 Italian budget law introduced an additional purchase tax on vehicles emitting more than 160 g/km of carbon dioxide while granting incentives to cars emitting less than 70 g/km of CO2. The incentives kicked in April 8, triggering an increase in sales of battery electric and plug-in hybrid vehicles.Demand, though, was slower in May.According to the importer association UNRAE, electric-car sales rose 92 percent to 1,167 units in May. Their share of the market rose to 0.6 percent from 0.3 percent in May 2018 but declined from 0.7 percent in April. Sales of plug-in hybrids rose 35 percent to 420 units for a 0.2 percent share, compared with 0.3 percent in April.Sales of diesel-powered cars fell 20 percent to 82,810 and a 41.8 percent market share, down from 51.7 percent in May 2018 but up from a low of 40.5 percent in April. Gasoline car sales rose 23 percent to 86,487 with a 43.7 percent share, up from 35.2 percent the year before.The market share for cars powered by liquefied petroleum gas rose to 6.6 percent from 6.2 percent, while the share for vehicles powered by compressed natural gas slipped to 1.9 percent from 2.8 percent.Winners and losers Fiat Chrysler Automobiles: Registrations for the market leader in Italy slipped 6.1 percent in May. Sales of  the flagship Fiat brand declined 1.4 percent, while Jeep was down 15 percent. Alfa Romeo sales were halved, and Maserati declined 12 percent. Lancia bucked the FCA trend with a 20 percent increase.PSA Group: The Peugeot brand suffered a 1.6 percent decline, while both Citroen and Opel posted a 5.6 percent sales increase. Sales of PSAs DS premium brand rose 63 percent.Volkswagen Group: VW brand registrations rose 5.1 percent, Seat 33 percent and Skoda 17 percent. The T-Roc and T-Cross small crossovers and Tiguan midsize SUV accounted for nearly half of VW brand sales in May (47.5 percent). T-Roc was the most popular VW nameplate for the third consecutive month. Audi registrations were up 3.7 percent, while Porsche rose 33 percent.Renault: Registrations for the Renault brand declined 14 percent, while sales of sister brand Dacia increased 42 percent,  thanks to the success of the Duster compact SUVFord: Deliveries were down 7 percent in May.South Korean brands: Sales of both major brands declined Hyundai by 12 percent and sister brand Kia by 16 percent.percent.German premium brands: Sales of BMW rose 5.4 percent; rival Mercedes-Benz suffered a 4.1 percent decline.Sales through the first five months of the year are down 3.8 percent to 910,093 vehicles. Dataforce forecasts sales will decline 3.8 percent in 2019 to 1.84 million.

           เดือนพฤษภาคมที่ผ่านมายอดขายรถยนต์ในประเทศอิตาลีลดลง 1% จากภาษี CO2 ใหม่

การจดทะเบียนรถยนต์ในประเทศอิตาลีลดลง 1.2% ในเดือนพฤษภาคมเหลือ 197,307 รายตามโครงสร้างพื้นฐานและการขนส่งของประเทศการลดลงมาถึงแม้จะมีหนึ่งวันขายในเดือนพฤษภาคมกว่าเดือนเดียวกันของปี2018ตามที่นักวิจัยตลาด Dataforceความต้องการของลูกค้าเอกชนลดลง 7.4% หลังจากที่เพิ่มขึ้น 2.5% ในเดือนเมษายน การส่งมอบรถยนต์ให้เช่าระยะสั้นเพิ่มขึ้น 24% และธุรกิจเช่าระยะยาวเพิ่มขึ้น 20% ขณะที่ยอดขายให้ บริษัท ลดลง 3% การลงทะเบียนด้วยตนเองโดยดีลเลอร์เพิ่มขึ้น 1.3% ในขณะที่การลงทะเบียนด้วยตนเองโดยผู้ผลิตรถยนต์ลดลง 76%กฎหมายงบประมาณของประเทศอิตาลีในปี 2019 ได้แนะนำภาษีซื้อเพิ่มเติมสำหรับยานพาหนะที่ปล่อยก๊าซคาร์บอนไดออกไซด์มากกว่า 160 กรัม / กม. ในขณะที่ให้แรงจูงใจแก่รถยนต์ที่ปล่อยก๊าซคาร์บอนไดออกไซด์น้อยกว่า 70 กรัม / กม. ของ CO2 แรงจูงใจดังกล่าวเริ่มขึ้นในวันที่ 8 เมษายนทำให้เกิดยอดขายรถยนต์ไฟฟ้าและแบตเตอรี่ไฮบริดที่เพิ่มขึ้นแม้ว่าอุปสงค์จะชะลอตัวในเดือนพฤษภาคมตามรายงานของสมาคมผู้นำเข้า UNRAEยอดขายรถยนต์ไฟฟ้าเพิ่มขึ้น 92% เป็น 1,167 คันในเดือนพฤษภาคม ส่วนแบ่งตลาดเพิ่มขึ้นเป็น 0.6% จาก 0.3% ในเดือนพฤษภาคม 2561 แต่ลดลงจาก 0.7% ในเดือนเมษายน ยอดขายปลั๊กอินไฮบริดเพิ่มขึ้น 35% เป็น 420 ยูนิตสำหรับส่วนแบ่ง 0.2% เมื่อเทียบกับ 0.3% ในเดือนเมษายนยอดขายรถยนต์ที่ใช้น้ำมันดีเซลลดลง 20% เป็น 82,810 และส่วนแบ่งตลาด 41.8% ลดลงจาก 51.7% ในเดือนพฤษภาคม 2561 แต่เพิ่มขึ้นจาก 40.5% ที่ต่ำในเดือนเมษายน ยอดขายรถยนต์เบนซินเพิ่มขึ้น 23% สู่ระดับ 86,487 โดยแบ่งเป็น 43.7% จาก 35.2% ในปีก่อนส่วนแบ่งการตลาดสำหรับรถยนต์ที่ขับเคลื่อนด้วยก๊าซปิโตรเลียมเหลวเพิ่มขึ้น 6.6% จาก 6.2% ในขณะที่ส่วนแบ่งยานยนต์ที่ขับเคลื่อนด้วยก๊าซธรรมชาติที่ถูกบีบอัดลดลง 1.9% จาก 2.8%ผู้ชนะและผู้แพ้รถยนต์ Fiat Chrysler: การลงทะเบียนผู้นำตลาดในอิตาลีลดลง 6.1% ในเดือนพฤษภาคม ยอดขายรถยนต์ยี่ห้อ Fiatลดลง 1.4% ขณะที่จี๊ปลดลง 15% ยอดขายของ Alfa Romeoลดลงครึ่งหนึ่งและมาเซราติลดลง 12Lanciaยังคงแนวโน้ม FCAโดยเพิ่มขึ้น 20%กลุ่ม PSA:แบรนด์เปอโยต์ลดลง 1.6% ขณะที่ทั้งซีตรองและโอเปิ้ลมียอดขายเพิ่มขึ้น 5.6 เปอร์เซ็นต์ ยอดขายของแบรนด์พรีเมียมของ DSAเพิ่มขึ้น 63%กลุ่มโฟล์คสวาเก้น: การลงทะเบียนแบรนด์ VWเพิ่มขึ้น 5.1%, 33% และ Skoda 17% ครอสโอเวอร์ขนาดเล็ก T-Rocและ T-Crossและ Tiguan SUVขนาดกลางคิดเป็นสัดส่วนเกือบครึ่งหนึ่งของยอดขาย VWแบรนด์ในเดือนพฤษภาคม (47.5 เปอร์เซ็นต์) T-Rocเป็นป้ายชื่อ VWที่ได้รับความนิยมสูงสุดติดต่อกันเป็นเดือนที่สาม การลงทะเบียนของออดี้เพิ่มขึ้น 3.7% ในขณะที่ปอร์เช่เพิ่มขึ้น 33%เรโนลต์: การลงทะเบียนสำหรับแบรนด์เรโนลต์ลดลง 14% ในขณะที่ยอดขายของแบรนด์น้องสาวดาเซียเพิ่มขึ้น 42% เนื่องจากความสำเร็จของเอสยูวีคอมแพคท์ Dusterฟอร์ด:การส่งมอบลดลง 7% ในเดือนพฤษภาคมแบรนด์เกาหลีใต้:ยอดขายของแบรนด์หลักทั้งสองปฏิเสธ - ฮุนไดลดลง 12% และแบรนด์น้องสาว Kiaลดลง 16%แบรนด์ญี่ปุ่น:การลงทะเบียนของนิสสันลดลง 24% ในขณะที่คู่แข่งของโตโยต้าเพิ่มขึ้น 5.1%แบรนด์พรีเมี่ยมของเยอรมันยอดขายของ BMWเพิ่มขึ้น 5.4 เปอร์เซ็นต์;เมอร์เซเดส - เบนซ์คู่ต่อสู้ประสบการลดลงร้อยละ 4.1ยอดขายตลอดห้าเดือนแรกของปีลดลง 3.8% สู่ระดับ 910,093คัน Dataforceคาดการณ์ยอดขายจะลดลง 3.8% ในปี 2019-1.84ล้าน

ที่มา : Automotive News Europe ฉบับวันที่ 5 มิถุนายน2562